Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem ASTRO 320?

Featured Replies

Publicerat

Använder nu en Astro 320 vid jakt.

Det är riktigt irriterande att 320:n inte följer hunden i kartbilden.

Växlar man mellan "hundstatus" och kartbilden så ska ju bilden centreras på hunden och följa den. På 320:n får man köra pilen och jaga hunden över skärmen. Skitdåligt.

Är det så med era 320:or oxå?

För visst funkar det så på 220?

MVH, P

Publicerat

Hej.

Min 220 funkar likadant som du beskriver.Växlar jag mellan hundsidan och kartan så centrerar den kartan efter min position, men det kanske finns någon inställning man kan göra för att fixa till det?

Publicerat

Tydligen gör inte 320 det som 220angry.gif,en miss i programmet troligtvis.Kanske fixas till någon uppdateringrolleyes.gif

Publicerat
  • Författare

Jag uppmanar alla 320 ägare att skicka ett mail till Garmin Support, gärna till både den Svenska och den amerikanska.

MVH,P

Publicerat
För visst funkar det så på 220?

Nä mina 220 centrerar efter handenhetens position.

Publicerat

Jag har aldrig sett en Astro 220 som centrerar på hundens position. När man trycker på "Map" centreras kartan efter handenheten som sägs ovan...

Tips för att "komma runt detta" (jag använder nedanstående metod när jag tex sitter på pass och vill följa hundförararnas hundar):

1: I kartläge ("Map")...gå med pilen så att du ser den kartbild du vill ha.

2: Därefter justerar du så att pilen står centralt i bilden.

3: Zooma in eller ut till den förstoring du vill ha.

4: Om du vill kolla hundar på "Dog"...använder du sedan "Back" för att komma tillbaka till kartbilden du ställt in med din självvalda centreringspunkt. Tryck inte på "Map" för då centreras efter handenheten.

Men som sagt...att hela tiden automatiskt centrera på hund när man trycker på "Map"...det vet då inte jag hur man får till...om det ens går att få till!?

Publicerat

På både 220 och 320 är det och har varit så att om du trycker på "Map" så centreras handenhetn.

rycker du däremot "Dog" och "Enter" och längst ner i dispaylen väljer "Karta" så centreras hunden.

Jag har aldrig sett en Astro 220 som centrerar på hundens position. När man trycker på "Map" centreras kartan efter handenheten som sägs ovan...

Tips för att "komma runt detta" (jag använder nedanstående metod när jag tex sitter på pass och vill följa hundförararnas hundar):

1: I kartläge ("Map")...gå med pilen så att du ser den kartbild du vill ha.

2: Därefter justerar du så att pilen står centralt i bilden.

3: Zooma in eller ut till den förstoring du vill ha.

4: Om du vill kolla hundar på "Dog"...använder du sedan "Back" för att komma tillbaka till kartbilden du ställt in med din självvalda centreringspunkt. Tryck inte på "Map" för då centreras efter handenheten.

Men som sagt...att hela tiden automatiskt centrera på hund när man trycker på "Map"...det vet då inte jag hur man får till...om det ens går att få till!?

Publicerat

På både 220 och 320 är det och har varit så att om du trycker på "Map" så centreras handenhetn.

rycker du däremot "Dog" och "Enter" och längst ner i dispaylen väljer "Karta" så centreras hunden.

Ahaaa...ett fall av mindre vetande från min sida således :blush:;) Tackar för mkt bra info :)

Publicerat

320 an har ju att zoomfunktion för hunden, dvs kartan följer hunden.

Bara skrolla bland menyer, kan återkomma vart jag ställde in det, men det funkar.

Hälsn

Publicerat
  • Författare

trycker du däremot "Dog" och "Enter" och längst ner i dispaylen väljer "Karta" så centreras hunden.

OCH det är detta som inte funkar på 320

320 an har ju att zoomfunktion för hunden, dvs kartan följer hunden.

Bara skrolla bland menyer, kan återkomma vart jag ställde in det, men det funkar.

Hälsn

Jag har provat att slå på zoom funktionen för hunden men det funkar inte som det ska.

MVH, P

Publicerat
  • Författare

Hej igen.

Jag har varit i kontakt med den Svenska supporten och det verkar som om de är omedvetna om problemet.

De ger mig instruktioner hur jag ska göra (på samma sätt som på 220) så de verkar som om det är tänkt att funka som tidigare.

Så snälla HJÄLP att göra Supporten uppmärksam på detta problem.

MVH, P

Publicerat

Helt klart verkar det ju vara en bugg hos 320'n som du kommit på. Men att få mastodonten Garmin att fatta detta, det är ju en annan femma :P

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Jag skulle inte kalla det för en bug, det är ju avsaknad av en av de viktigaste grundläggande funktionerna.

/P

Publicerat

Detta är påpekat till garmin i ett annat forum där andra uppmärksammat, där fick dom som svar att dom skulle meddela tekninkerna och att en uppdatering skulle komma men visste inte när.

Publicerat

Det är inget problem att centrera 220 kring hunden borde vara liknande på 320 .

Tryck på knappen "DOG" + Meny .

Välj Visa info + ent.

Trava ner på bilden markera "Karta" + enter.

Då får du upp kartan med hunden i center.

Om det inte fungerar på detta sätt på 320 så är det säkerligen en miss.

//Lasse D

Publicerat

Hejsan!

Har en 320 astro,har lagt över waypoints och spår till den..det e bara waypoints som kommer upp på kartan,inga spår dom hamnar på spårhanteraren och då måste man gå in på ett spår i taget och trycka på visa på kartan för att det ska komma upp på kartbilden...vill att det ska ligga där hela tiden som waypointsen gör...nån som vet hur man gör?? Spåren är nya skogsbilvägar,kraftledning etc så dom e ju som bra att ha:)

Publicerat

Hejsan!

Har en 320 astro,har lagt över waypoints och spår till den..det e bara waypoints som kommer upp på kartan,inga spår dom hamnar på spårhanteraren och då måste man gå in på ett spår i taget och trycka på visa på kartan för att det ska komma upp på kartbilden,och trycker man på nästa spår så försvinner det som var innan...vill att det ska ligga där hela tiden som waypointsen gör...nån som vet hur man gör?? Spåren är nya skogsbilvägar,kraftledning etc så dom e ju som bra att ha :rolleyes:

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag har varit i kontakt med Garmin gällande detta, det är ett fel i mjukvaran och dom sa att uppdatering kommer men dom kunde inte säga när. Ju fler som ligger på desto fortare kanske det går så släng iväg ett mail till Garmin alla ni som också stör er på detta!