Publicerat November 4, 201114 yr Jäpp, så har vi en gråben här igen, gick över gränsen för några dagar sedan. Skall denna sändare förseda hona bilda revir Nr:1 i Skåne eller vad är hon ute efter. Hon har lämnat en bra bonke rivna får efter sig i sin vandring söder ut. 200 jägare lyckades inte elliminera henne då hon var i Småland, nu har hon fått en fristat här i Skåne
Publicerat November 4, 201114 yr Vart i Skåne har hon traskat in? Vet att de brukar sikta varg lite titt som tätt på markerna runt Osby där jag också jagar... Den lär inte ta sig ner till mig i Sjöbo så här behöver jag inte oroa mig direkt gissar jag på
Publicerat November 4, 201114 yr Ni har ju även SRF hos LST så den lär nog bli kvar.. här är kramarna galna... Hotar allt i alla..
Publicerat November 4, 201114 yr Blir skoj att gå jaktprov mellan Osby/Hästveda slutet på november med andra ord!
Publicerat November 4, 201114 yr Jag ska inte linda in detta i något som jag inte kan hålla, jag jagar i Osby med mina hundar...Och är den inne när mina hundar är lösa så kommer krutdimman ligga tät över nejden. Fattar inte varför jaktlagen som har varg inne gör en jägarna (filmen) alla skjuter och skyller på varandra. Uppmanar inte till laglöshet utan alla gör som dom vill
Publicerat November 5, 201114 yr Enligt Vargwebben är hon runt Vislanda just nu... // Hon kände sig nog inte välkommen i Skåne... Antingen var det språket eller så kan det gamla ryktet om Sjöbo har skrämt henne till att tro att ingen gillar invandrande vargar här... Skämt åsido, enligt nya EU direktiv så skall Skåne upprustas och alla vägkanterna städas. Innan detta är klart vill vi inte ha några gäster än eftersom vi vill visa upp Skåne i sin prakt och inte några halvrisiga vägkanter så vi har helt enkelt fått nya vägskyltar som skall hindra nyfikna besökare att komma in innan det är klart! Projektledaren kommer dock från Småland så vi kommer aldrig att få tillräckligt med pengar för att bli klara så - Case Closed!