Publicerat November 4, 201114 yr Jag har problem med att kompassnålen i astro 320 låser sig och pekar käpprätt fel. Har kalibrerat kompassen och då släppte det. Men måste jag verkligen kalibrera om kompassen vid varje jaktstart? Någon som vet?
Publicerat November 4, 201114 yr Ska inte behövas (enligt manualen sid 36). Vid batteribyte eller flytt till annan plats. Om jag fattar dig rätt är "problemet" åtgärdat? Ha koll bara på att du inte har nått magnetisk material i närheten. Då kan det bli tok. /Må
Publicerat November 5, 201114 yr Har nästan alltid hunden i motsatt riktning mot vad nålen visar om jag ej kalibrerar om kompassen
Publicerat November 27, 201114 yr Författare Trots att jag jagar i Norrland så hamnade jag i ett astrotätt område idag, ett gäng med älgjägare med pejlar fick min astro att balla ur. Jag tryckte tydligen en gång för mycket på enter då jag fick frågor från maskinen om jag ville göra än det ena än det andra för att inte störas av de andra hundenheterna, för hundspårningen funkar ej och jag ser att den är inaktiverad under rubriken uppdateringar. Men hur kommer jag "back on track" så att hundspårningen är på? Någon som vet?
Publicerat November 27, 201114 yr Finns flera sätt men enklast är väl att starta båda enheter och låta dem finna satelliter, sedan lägg till ny hund och länka till enheten. Du kan sedan städa ur hundlistan på dem du inte önskar använda
Publicerat November 27, 201114 yr Författare Finns flera sätt men enklast är väl att starta båda enheter och låta dem finna satelliter, sedan lägg till ny hund och länka till enheten. Du kan sedan städa ur hundlistan på dem du inte önskar använda Klockrent Lars, nu funkar det. Även ett sent tack till Big Jim mfl. som hjälpte mig med kalibreringen av kompassen. Jag kommer att vara kompis med Astron till slut tack var er hjälp.