Publicerat November 4, 201114 yr Ja nu är det 22an som inte riktigt tillfredställer mig. Från början införskaffades den för avlivning av fällfångat vilt, sedan byttes den mot en flerskottare eftersom övningsskytte hamnade på listan av användningsområden, nu har ett till område tillkommit, nämligen jakt. Målet är då duva, kråka, kaja, skata osv. Däremot så har det då och då dykt upp räv och hare under dessa jakten, det har också förekommit att jag varit ut för att plocka lite nötskrika och en tjäder eller orre behagat visa sig så nu börjar jag fundera över om det går att gå upp lite i kaliber men endå ha en mycket billig övningsbössa. Alltså, vad skulle ni rekomendera för kaliber som är klass 3 och har billig ammo? Eller är det kanske så att jag måste köpa en till bössa istället för att byta ut min 22a? (vore ju hemskt om det vore så )
Publicerat November 4, 201114 yr Författare Och köra pipbytarsystem då? Jag är lite lätt tveksam till pipbytarsystem faktiskt, har egentligen ingen jättebra anledning det bara känns fel men helt klart något jag har funderat på, risken är väl att det blir många pipor, hur många pipor är okej innan polisen börjar säga ifrån?
Publicerat November 4, 201114 yr Det är klockrent. Det räknas som ett vapen ändå, även om du har 4 pipor