Publicerat November 4, 201114 yr Hej! Har en Remington 700vls i 243win. Vill nu upp till klass 1 och trivs så bra med bössan att jag vill byta pipa till 308w istället. Vad kan det kosta ungefär med pipa inkl arbete? Det är varmint pipa på den.. Tänkte även passa på att montera ljuddämpare. Sen fråga två, Hur gör jag med licensen när jag byter kaliber? Och hur söker man tillstånd för ljuddämparen?
Publicerat November 4, 201114 yr Du söker licens på en lös pipa, om du vill kan du skrota din 243...gör inte det. Licens på ljuddämpare är hos polisen...lycka till du tillhör västra götaland el?...med deras långa väntetider. Priser på ett sådant jobb...kolla med lite olika smeder men mellan tummen o pekfinger 7000kr el mer. mvh christer
Publicerat November 5, 201114 yr Gjorde den operationen i sommar. Betalade 3200 kr tille en vapensmed i Umeå för riktande av låda, pelarbäddning och inpassning av pipan. Ganska billigt tror jag men han har gjort ett mycket bra och snyggt jobb.
Publicerat November 5, 201114 yr Författare Tack för svaren. Skall kolla med 2 olika smeder som finns här. Vilken tillverkare av pipa bör man välja?
Publicerat November 5, 201114 yr Gjorde den operationen i sommar. Betalade 3200 kr tille en vapensmed i Umeå för riktande av låda, pelarbäddning och inpassning av pipan. Ganska billigt tror jag men han har gjort ett mycket bra och snyggt jobb. Måste ha vart en hobbysmed eller lever han på det? Hur som så var det sjukt billigt.