Publicerat November 5, 201114 yr Hejsan Just köpt en ny CZ 453 US kaliber 22lr med kikarsikte Gamo 3-9x40, linsskydd, fästen Vad jag har läst och kollat här så ska det vara bra bössa för pengarna . bara kompisen som tycker att det var dåligt bättre precision med en Ruger 10/22 Någon som har denna bössa och tips på ammotyp ? fanns inte så många här på orten ska åka till någon större ort och kolla så man kan testa Sen Köpte jag en Sako vixent 222 i mycket bra skick av en privatperson använt sen ny på några toppjakter Ska också använda den för det och på räv Vilka typer av ammo är att föredra där på räv? Ha det bra Kenneth
Publicerat November 5, 201114 yr Hejsan Just köpt en ny CZ 453 US kaliber 22lr med kikarsikte Gamo 3-9x40, linsskydd, fästen Vad jag har läst och kollat här så ska det vara bra bössa för pengarna . bara kompisen som tycker att det var dåligt bättre precision med en Ruger 10/22 Någon som har denna bössa och tips på ammotyp ? fanns inte så många här på orten ska åka till någon större ort och kolla så man kan testa Sen Köpte jag en Sako vixent 222 i mycket bra skick av en privatperson använt sen ny på några toppjakter Ska också använda den för det och på räv Vilka typer av ammo är att föredra där på räv? Ha det bra Kenneth Har en cz 452 och den skjuter bra med det mesta. Skulle tro att en cz 453 skjuter bättre än en ruger 10/22 sju dagar i veckan. 222 ammo till räv är nog en blyspets eller ännu hellre en hålspets typ V-max att föredra.
Publicerat November 5, 201114 yr CCI standard är ofta ett bra ställe att börja när man letar ammo till sin 22a, många trivs bra eller mycket bra med den. 222r ammo till räv specifikt tycker jag är varmintkulor som Blitzking, Vmax, TNT eller Sierra Varminter. Mycket bra bössa du köpt, vill du bättra på trycket så köp yodave-kit och vill du bättra på optiken till lågt pris så titta efter beg Leupold, Nikon eller Bushnell elite.
Publicerat November 5, 201114 yr Kan bara gratulera! Till min 222 laddar jag egna Lapua softpoint 55grains och 19 grain Norma 200 krut. Funkar fin fint!
Publicerat November 5, 201114 yr Författare Tack Skönt att höra att jag gjorde bra val vid inköp av vapnen =) Har funderar på att börja ladda själv till 222 och sen blir det någon typ av klass 1 men vet inte vad man ska köpa. Ska kolla nu hos den lokala affären vad dom har tror det bara var jaktmarch så får ta det när man åker till stora stan =) Och ska testa köpa CCI standard till 22 och testa låter bra att så många är nöjda med dom Jo vad menas med Arrowhead och Gamehead ? dom såg jag fanns i kalix Kenneth
Publicerat November 5, 201114 yr Tack Skönt att höra att jag gjorde bra val vid inköp av vapnen =) Har funderar på att börja ladda själv till 222 och sen blir det någon typ av klass 1 men vet inte vad man ska köpa. Ska kolla nu hos den lokala affären vad dom har tror det bara var jaktmarch så får ta det när man åker till stora stan =) Och ska testa köpa CCI standard till 22 och testa låter bra att så många är nöjda med dom Jo vad menas med Arrowhead och Gamehead ? dom såg jag fanns i kalix Kenneth Har Sako bytt kula så får ni gärna rätta mig, men jag vill minnas att Gamehead är Sierra Game King och Arrowhead är Nosler BST.
Publicerat November 5, 201114 yr Har Sako bytt kula så får ni gärna rätta mig, men jag vill minnas att Gamehead är Sierra Game King och Arrowhead är Nosler BST. Jag tror det fortfarande stämmer. För att förtydliga lite så är Gamehead en blyspets(ex. rådjur) och arrowhead en snabbt expanderande plastspets av varmintkaraktär(ex. räv) Mvh!/
Publicerat November 5, 201114 yr Vad jag har läst och kollat här så ska det vara bra bössa för pengarna . bara kompisen som tycker att det var dåligt bättre precision med en Ruger 10/22 Sen Köpte jag en Sako vixent 222 i mycket bra skick av en privatperson använt sen ny på några toppjakter Ska också använda den för det och på räv Vilka typer av ammo är att föredra där på räv? Rugern där, är inte det enhalvautomat? Isf skjuter du skjortan av polaren med en repeter. Rugern är rolig som fan men ingen tätskjutare alls. Rävmeducin till Vixen är Hornady V-max 40 gr framför 23 gr Norma 200 krut. Bra fart och skjuter tätt Mvh!
Publicerat November 5, 201114 yr Rugern där, är inte det enhalvautomat? Isf skjuter du skjortan av polaren med en repeter. Rugern är rolig som fan men ingen tätskjutare alls. Rävmeducin till Vixen är Hornady V-max 40 gr framför 23 gr Norma 200 krut. Bra fart och skjuter tätt Mvh! Akta så inte kulan pluppar ut bara, hylsan lär vara tämligen välfylld med den laddningen.
Publicerat November 7, 201114 yr Hejsan Just köpt en ny CZ 453 US kaliber 22lr med kikarsikte Gamo 3-9x40, linsskydd, fästen Vad jag har läst och kollat här så ska det vara bra bössa för pengarna . bara kompisen som tycker att det var dåligt bättre precision med en Ruger 10/22 Någon som har denna bössa och tips på ammotyp ? fanns inte så många här på orten ska åka till någon större ort och kolla så man kan testa Sen Köpte jag en Sako vixent 222 i mycket bra skick av en privatperson använt sen ny på några toppjakter Ska också använda den för det och på räv Vilka typer av ammo är att föredra där på räv? Ha det bra Kenneth jag har ochså en sako 222r med 1:14 stigning jag har bara prova köpe ammo och dom som jag har fått bra precision med är Oryx=kort kula tydligen lättare att stabilisera. och V-max funkar bra antagligen för att den är så lätt 2.6 gram och oryx 3.6 hadde jag varigt dej hadde jag först provat sako`s övnings ammo normas har jag inte fått att gå bra i min oaf.
Publicerat November 7, 201114 yr Min 453 Varmint skjuter ganska hyggligt med CCI standard men bästa resultatet för pengarna får jag med RWS Rifle Match och RWS geco. På rätt ställe så kan man få dessa för ganska hyggliga pengar. Bifogar lite bilder hur olika ammotyper presterar i min 453'a. S&B fungerar uselt och Remington Subsonic likaså. Bland High Velocity ammunition så har jag inte hittat eller ens letat aktivt efter något. Winchester Western funkar hyffsat runt 20mm på 50 meter.
Publicerat November 7, 201114 yr Jag har en Vixen också! Trevlig bössa är det och den går bra med Normas V-max 2,6g funkar finfint till räv Rådjuren faller som käglor med 3,2g Norma blyspets.
Publicerat November 8, 201114 yr Författare Tjena Kul att jag fick så mycket tips och idéer =) Bra när man är nybörjare .. Var och köpte en ask Normas V-maxi går och ska testa på räv men dom var ju snor dyra 395kr/20st Går det att handladda såna själv? Kanske får bli en ask blyspets också i skåpet ifall man hittar rådjuren sen =) Längtar nu till snön kommer så man kan börja med toppjakt Ska nu en vända också och kolla efter ammo till 22 som jag fick en massa tips på här och testa Kenneth
Publicerat November 8, 201114 yr Var och köpte en ask Normas V-maxi går och ska testa på räv men dom var ju snor dyra 395kr/20st Går det att handladda såna själv? JA! Mvh!