Publicerat November 8, 201114 yr http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13899080.ab En grupp på facebook. Har inte sett några löpsedlar när det är tvärtom..........
Publicerat November 8, 201114 yr Otroligt! Här har jägare kartlagts systematiskt i flera år, ibland med både namn, bild, adress och telefonnummer, och nu hamnade någon offentlig politiker i en lista över jaktfientligt inställda personer och måste nu gråta ut i aftonblaskan... Fan, skärp er! Att någon kastade en sten eller vad det nu var på en kommunalpolitiker var en kriminell handling och skall inte förknippas med hela jägarkåren. Hur många politiker har inte fuskat med bidrag och kreditkort och åkt dit? Betyder det att alla politiker är kriminella svin?
Publicerat November 8, 201114 yr Betyder det att alla politiker är kriminella svin? Ja, men inte var det någon hemlighet Lätt skrattretande är det helt klart, men faktum är att den ena sidan i debatten är bättre på att få upp sina vinklingar på löpsedlarna vilket inte är bra. Tänk om tidningarna kunde vara en aning mera kritiska och ärliga i det dom skriver istället för att bara försöka sälja lösnumemr. //
Publicerat November 8, 201114 yr Aftonhoran...säger ju allt. Och varför dra upp miljöpartisten som fick stenen i kålroten för, är det klartlagt att det var på grund av vargfrågan det hände, eller hade han helt enkelt satt på fel kärring kanske ?
Publicerat November 8, 201114 yr Ja, men inte var det någon hemlighet Lätt skrattretande är det helt klart, men faktum är att den ena sidan i debatten är bättre på att få upp sina vinklingar på löpsedlarna vilket inte är bra. Tänk om tidningarna kunde vara en aninIg mera kritiska och ärliga i det dom skriver istället för att bara försöka sälja lösnumemr. // Aftonpisset var den enda tidningen som hade vinkeln att vargen var inblandad i stenkastningen... Fanns inte ens några kopplingar mer än i journalistens fantasi...:/
Publicerat November 8, 201114 yr Suttit och läst kommentarerna. Det är så man bli mörkrädd, riktigt riktigt mörkrädd på att det finns så många stofiler där ute.
Publicerat November 8, 201114 yr Jag läste några kommentarer på artikeln vilket jag inte brukar göra för att det gör ont i hjärnan att se hur korkade folk kan vara... Eller är det så att hela utbildningsreserven samlas där? Hur som, till alla er som "hatar" jakt, är ni inte veganer så är ni de största hycklarna på planeten! Att man som vegan "hatar" jakt finner jag naturligt eftersom de tar avstånd från allt köttätande och dödande och det är jag helt ok med. De är lika övertygade i sin sak som jag är köttätare. Att gnälla på jakten och sedan åka och köpa dansk fläskfilé är så motsägelsefullt och motbjudande till den grad att jag blir illamående... Sedan förstår jag inte hur många tänker när de tycker att folk skall flytta om de inte vill ha varg... Det har ju fan inte funnis varg där på två generationer eller mer och nu är de överallt. Vem köper ett hus eller en gård där vargen ränner runt? Men ni som tycker vargen är så mysig, lämna innerstadens betonglådor och flytta till Värmland. Ni kan ju köpa ut de stackarna som bor där. Nej, detta problemet kommer inte att försvinna än på ett tag. Snart kommer första barnet i Sverige att bli tagen av vargen, undrar vad de skall skylla på då? Suck!
Publicerat November 8, 201114 yr Under huvudartikeln så ställer aftonpisset frågan "Varför tror ni vargmotståndarna så hatiska Diskutera" Tidningen har ju alltså redan bestämt sig för vad som ska sägas.
Publicerat November 8, 201114 yr Rovdjurspolitiken är körd i botten, och resultatet kommer att bli därefter.
Publicerat November 8, 201114 yr Läste en insändare någon stans som hade ett bra tema. "Vad vill du betala för att vi sak ha Varg i Sverige" Det ställer frågan lite på sin spets. //
Publicerat November 8, 201114 yr Daniel Ligné har bloggat lite i ämnet om ni vill läsa: Blogginlägget
Publicerat November 8, 201114 yr Daniel Ligné har bloggat lite i ämnet om ni vill läsa: Blogginlägget Synnerligen väl skrivet av Daniel, som vanligt.
Publicerat November 8, 201114 yr Efter att ha läst Daniels blogg så var jag tvungen att gå in på Nordulv´s sida o kika lite. Hittade detta i stadgarna. " Aktiviteter 8 § Aktiviteter som genomförs i föreningens namn får inte innehålla våld mot person och/eller egendom, eller hot om detsamma. 9 § Varje aktivitet som genomförs i föreningens namn skall i sin helhet godkännas av styrelsen med minst 50% majoritet. 10 § Organisationen ställer sig neutral i frågan om civil olydnad. Det är upp till varje enskild medlem att bedöma om man vill bruka civil olydnad i en given situation. 11 § Varje enskild medlem är själv ansvarig för sina handlingar. Föreningen tar inget ansvar för vad enskilda personer gör eller utsätts för under en aktivitet. " § 8 stämmer dåligt med 10 och 11 eller vad tycker ni Man säger o ena handen att inget våld/hot mot person eller egendom får förekomma men sen säger man sig inte ta ansvar för vad den enskilde hittar på och att civil olydnad är upp till var o en Snacka om att lämna dörren vidöppen för alla som vill ställa till djävelskap. //
Publicerat November 8, 201114 yr Det är fel av båda sidor att kartlägga folk om vilka åsikter dom har sånt psyslade s med på 60 och 70 talet. Alla har rätt till en åsikt i denna fråga utan att man ska hota. Jag vet att det finns folk på "Vargkramar" sidan som hotar folk med att lägga ut deras namn på nätet osv, det är illa lika illa som det finns indevider på vargmotståndarsidan som gör samma sak. Jag hatar inte vargen men jag anser att vi ska ha licensjakt på varg och att man ska få skydda sina tamdjur mot angrepp. Jag vill inte utrota Vargen. Man blir beklämd då man läser vissa komentarer till artickeln, jag sitter bara o skakar på huvudet åt vissa komentarer. Jag vill ha en sansad debatt om rovdjursfrågan.
Publicerat November 11, 201114 yr +1 Trodde jag var själv om att tycka så. Du är långtifrån ensam om den åsikten. Tyvär är det alltför många (eller alltför högljudda) som låter känslorna styra, känslor och politik har inget i viltförvaltning å göra.