Publicerat November 9, 201114 yr Kom hem nu och kräken har tuggat sönder och ätit upp burken med Rimadyl vet.50g Vet inte om bägge har ätit eller en har fått i sig allt. Burken har innehållit 20 tabletter. gissar på att det va minst 15-16 kvar. Hundarna väger ca 20 kilo styck. Är 8 och 4 år. Varit i kontkat med vetrinär men det ska troligen inte vara nått problem, ev dåliga i magen, spy och kan få blodig diare. ska hålla koll på kräken och återkomma om det blir några allvarliga biverkningar. Kan tydligen ge leverproblem på äldre hundar vid överdosering. Åker till apoteket o köper koltabletter eller vätska om det finns. Ska visst kunna hjälpa lite och suga åt sig vissa ämnen. Varför i h-vete gör de tabletter till hund som smakar lever...
Publicerat November 9, 201114 yr Kom hem nu och kräken har tuggat sönder och ätit upp burken med Rimadyl vet.50g Vet inte om bägge har ätit eller en har fått i sig allt. Burken har innehållit 20 tabletter. gissar på att det va minst 15-16 kvar. Hundarna väger ca 20 kilo styck. Är 8 och 4 år. Varit i kontkat med vetrinär men det ska troligen inte vara nått problem, ev dåliga i magen, spy och kan få blodig diare. ska hålla koll på kräken och återkomma om det blir några allvarliga biverkningar. Kan tydligen ge leverproblem på äldre hundar vid överdosering. Åker till apoteket o köper koltabletter eller vätska om det finns. Ska visst kunna hjälpa lite och suga åt sig vissa ämnen. Varför i h-vete gör de tabletter till hund som smakar lever... För att hundarna lätt ska ta dem när de behöver dem, så du slipper tvinga ner de i halsen. Fast har du förvarat burken så lätt åtkomligt så är det ju inte hundarnas fel eller??
Publicerat November 9, 201114 yr Författare För att hundarna lätt ska ta dem när de behöver dem, så du slipper tvinga ner de i halsen. Fast har du förvarat burken så lätt åtkomligt så är det ju inte hundarnas fel eller?? Har alldrig haft problem med o få hundar att ta tabletter. Har det varit lite knepigt nån gång så funkar det att stoppa i dem i en köttbulle, linda lite pålägg runt eller trycka i dem i en ostbit. Funkar o trycka ner dem bakom tunga oxå. Burken stod med locket fastskruvat på köksbänken inne vid väggen... Jag vet mycket väl att kräken lyckas stjäla lite då o då men då handlar de ju om mat... Fick i dem kolsuspension eller va de heter.. skitenkelt o få i dem flytande kol. Lite vatten och hönsbuljong o de drack gladerligen.
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Vi får hoppas det går bra utan några men. Men.. de har de ju sen innan med sån husse..
Publicerat November 9, 201114 yr Min vovve tuggade sänder min insulinspruta en gång...han fick lite extra att äta, men var hängig ändå. Fick hålla kolla på honom och mata han med massa dextrosol... Hoppas det går bra med dina vovvar nu!!
Publicerat November 9, 201114 yr Kom hem nu och kräken har tuggat sönder och ätit upp burken med Rimadyl vet.50g Vet inte om bägge har ätit eller en har fått i sig allt. Burken har innehållit 20 tabletter. gissar på att det va minst 15-16 kvar. Hundarna väger ca 20 kilo styck. Är 8 och 4 år. Varit i kontkat med vetrinär men det ska troligen inte vara nått problem, ev dåliga i magen, spy och kan få blodig diare. ska hålla koll på kräken och återkomma om det blir några allvarliga biverkningar. Kan tydligen ge leverproblem på äldre hundar vid överdosering. Åker till apoteket o köper koltabletter eller vätska om det finns. Ska visst kunna hjälpa lite och suga åt sig vissa ämnen. Varför i h-vete gör de tabletter till hund som smakar lever... Visst är de underbara, våra hundar. Håller tummarna att det ska passera obehindrat förbi. Mvh .Lena.
Publicerat November 9, 201114 yr Hoppas verkligen att inget händer med dem, måtte de som med så mycket annat de stoppar i sig, skita ut det igen och må bra efteråt. /Christian
Publicerat November 9, 201114 yr Finns ju bättre och klart sämre saker att äta, hoppas det rinner igenom rätt fort, likt Obelix så har de nu fått sin del av dunderkuren rimadyl hade en hund som åt upp 3 älgfileér i marinad, det kändes värre!
Publicerat November 9, 201114 yr Varför i h-vete gör de tabletter till hund som smakar lever... Glykol är jättesmaskigt...sött och gott...betyder att man alltså måste vara extra noga med att hundarna inte kan komma åt det...tex INTE ha det på köksbänken..."nudge nudge wink wink"
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Glykol är jättesmaskigt...sött och gott...betyder att man alltså måste vara extra noga med att hundarna inte kan komma åt det...tex INTE ha det på köksbänken..."nudge nudge wink wink" Som väl är så har jag så varmt i köket att jag inte behöver hälla glykol i vasken för att hålla isen borta
Publicerat November 9, 201114 yr Författare vad används rimadyl mot ?? Är inte hundra men det är väl lite smärtlindring och antiinflamatoriskt eller va de nu heter..? Fått det utskrivet till jyckarna många gånger nu och då ihop med penicilin av nån sort.
Publicerat November 9, 201114 yr Är inte hundra men det är väl lite smärtlindring och antiinflamatoriskt eller va de nu heter..? Fått det utskrivet till jyckarna många gånger nu och då ihop med penicilin av nån sort. Dogjunkies?? Hoppas det går bra, låter inte som om det vore någon fara!
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Dogjunkies?? Hoppas det går bra, låter inte som om det vore någon fara! Som det verkar hitills så är de precis som vanligt. Vet dock inte när man kan anse faran över. Men jag är inte speciellt orolig.
Publicerat November 9, 201114 yr Som det verkar hitills så är de precis som vanligt. Vet dock inte när man kan anse faran över. Men jag är inte speciellt orolig. NSAID (som läkemedelsklassen heter....dit även tex humanpreparatet ibuprofen ('Ipren') hör) är potenta och mycket användbara preparat men är också lite halvläskiga vid överdosering. Antiinflammatoriska och smärtlindrande som sagts. Verkar genom att påverka (hämma) syntes av prostaglandiner, viktiga ämnen i uppkomst av inflammation och smärta. Dock har också prostaglandinerna betydelse för produktion av slem i magsäcken och för reglering av genomblödning i njurar. Hundar är också mer känslig i mag/tarmkanalen för överdosering jämfört med tex människa (därför man aldrig utan att ha bra kunskap skall ge humanpreparat till hund). Blödningar, ulcerationer och t.o.m perforationer av magsäck/tarm finns rapporterat. Även påverkan på njurar. Jättebra att du fick i dem aktivt kol snabbt...rådigt agerat! Vore det mina hundar skulle jag låta de ta det lugnt 2-3 dagar och hålla koll efter kräkningar odyl som du fått tips om. Rimadyl (carprofen) tolereras tämligen väl av hundar trots att de är känsliga i mage/tarm. Dina hundar har inte fått en så pass stor dos att de riskerar omedelbara skador (du kan kolla om överdosering på www.fass.se)...speciellt inte om de delade 'broderligt' på innehållet Sen gav du ju aktivt kol också...det går nog bra
Publicerat November 9, 201114 yr Varför i h-vete gör de tabletter till hund som smakar lever... lite lustigt att det kommer från dig som haft terrier har tabletterna INTE leversmak så får man ta till trixet med en tops upp i nosen tills han blir så skitsur att han ska bita den i miljoner bitar, då kastar man in den i tumultet jag kan inte få in den utan leversmak...
Publicerat November 10, 201114 yr Författare jag kan inte få in den utan leversmak... uch då.. Skämt o sidor.. vad tycker jycken är gott ? Ta det och lägg pillret i så äter han säkert det som godis. Mina idioter sitter fint bredvid köksbänken o väntar på nått gott. Får de piller i "godiset" så äter de med god aptit.
Publicerat November 10, 201114 yr lite lustigt att det kommer från dig som haft terrier har tabletterna INTE leversmak så får man ta till trixet med en tops upp i nosen tills han blir så skitsur att han ska bita den i miljoner bitar, då kastar man in den i tumultet *ASG* Ta det och lägg pillret i så äter han säkert det som godis. Mina idioter sitter fint bredvid köksbänken o väntar på nått gott. Får de piller i "godiset" så äter de med god aptit. Vi kör godistricket med, är det en knorrig hund så har man en extra köttbulle i handen förutom den preparerade så sväljer jycken fort för att ev kunna ta emot nästa köttbulle fort Men jag tycker nog leversmak är rätt smidigt, slipper man grotta i kylen efter leverpastej eller annat.. Mvh!
Publicerat November 10, 201114 yr uch då.. Skämt o sidor.. vad tycker jycken är gott ? Ta det och lägg pillret i så äter han säkert det som godis. Mina idioter sitter fint bredvid köksbänken o väntar på nått gott. Får de piller i "godiset" så äter de med god aptit. sicken silkeslen värld du har hör med min fru hur det brukar låta när Frasse ätit köttbullen och är klar så hör man ett litet "tick". Det är tabletten som "råååkade" ojojoj, ramla av lilla läppen där, sådärja! det var inte mat husse men jag kan som liten söt hund ta en köttbulle till om du vill??? Det blir ALLTID(!) att jag står på knä, håller om nosen, skriker, frasse biter ihop, vet att han är starkast, retar mig, rör inte en fena, jag försöker få in den , den gliiider runt hans tänder, jag får fetflippen och vrålar, ingen reaktion, - tops han hatar topsen jag vinner och han mördar topsen så leversmak is da shit! man säger "gottis och släpper den på golvet också vips är den nere!
Publicerat November 10, 201114 yr Författare sicken silkeslen värld du har hör med min fru hur det brukar låta när Frasse ätit köttbullen och är klar så hör man ett litet "tick". Det är tabletten som "råååkade" ojojoj, ramla av lilla läppen där, sådärja! det var inte mat husse men jag kan som liten söt hund ta en köttbulle till om du vill??? Det blir ALLTID(!) att jag står på knä, håller om nosen, skriker, frasse biter ihop, vet att han är starkast, retar mig, rör inte en fena, jag försöker få in den , den gliiider runt hans tänder, jag får fetflippen och vrålar, ingen reaktion, - tops han hatar topsen jag vinner och han mördar topsen så leversmak is da shit! man säger "gottis och släpper den på golvet också vips är den nere! Gör såhär.. Stoppa pillren i ett brev och Frasse i ett litet paket.. Skicka dem sen till mig så ska jag nog få i jycken pillren
Publicerat November 10, 201114 yr Gör såhär.. Stoppa pillren i ett brev och Frasse i ett litet paket.. Skicka dem sen till mig så ska jag nog få i jycken pillren Will do! blir väl return to sender misstänker jag eller så är han en keeper då du saknar liten dåre
Publicerat November 10, 201114 yr Gör såhär.. Stoppa pillren i ett brev och Frasse i ett litet paket.. Skicka dem sen till mig så ska jag nog få i jycken pillren den historien skulle jag älska att få läsa