Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Allroundkikare

Featured Replies

Publicerat

Har starka funderingar på en ny kikare till studsaren.

Den ska vara en bra allround för toppfågel,bäver,älg och rådjur.

Jag har tittat på Leupold VX-R 4-12x40 med belyst riktmedel. Någon som har erfarenheter och synpunkter om denna tub?

Jens

Publicerat

Jag har lurat på den här: Bushnell Elite 6500, 2.5-16x50.( http://www.bushnelloutdoorproducts.eu/www_bushnell/eu/produits/all/riflescopes/elite-6500/652165e/ )Det är deras bästa serie som skall vara mycket bättre optiskt än vad Leupold är. Förstoringen är ju riktigt bra för attl från älg till toppfågel. Skulle vara kul on någon provat den och kan ge ett utlåtande. Jag har en äldre Elite 2,5-10*40 som jag tycker fungerat ok till både ätl och toppfågel. Dock blir orrarna lite små på längre håll och då borde 16* förstoring vara grymt. Har hört att Leupold skall vara det mest skottfasta som finns men det är amerikander som sagt det. Den här är dyr i Sverige, ca 10.000 men om du kan få tag på den i USA och slipper tull och moms..... ;) (ca 750 usd)

Publicerat

Bushnell Elite 6500 är riktigt bra för pengen om man importerar. Jag hade en 4,5-30x50 ett tag.

Publicerat

Jag köpte precis ett sådant Bushnell härom veckan, har inte hunnit prova det än, inte ens monterat det på bössan (det har jag möjlighet först till i december), så vet inte hur mycket man kan döma av det än, men jag är då väldigt imponerad. Jag har i första hand tänkt använda det till toppjakt men räknar med att det ska fungera bra till all annan jakt också (dock är toppjakt det enda jag har möjlighet till just nu).

Som du säger så finns det mycket billigare i USA, tyvärr verkar det vara lite bökigt med diverse tillstånd och annat för att beställa därifrån, så england kan vara ett alternativ, inte lika billigt men det blir några tusenlappar billigare därifrån också jämfört med Sverige(ingen tull/moms som läggs på). Den finns också som belyst, dock inte från USA (det ska tydligen vara någon europa-modell).

Publicerat

Jag har ett Elite 6500 2,5-16x50,(obelyst) är nöjd med det, helt ok optik,bra mekaninskt,sido parallax.

Jämförde med min meopta och de var ungefär jämbördiga,men kompisens Zeiss victory var klart bättre......som en parentes...

Bushnellen är ju jävligt allround till ok pris tycker jag.

Publicerat

Vet att det finns erfarenheter härinne om Vortex Viper 6,5-20x50 med 30mm tub.

Hur står de i förhållande till Bushnell Elite o Leupold?

Publicerat

Tips: Swarovski 1,7-19 * 42! Bättre allround blir det inte...

Publicerat

Tips: Swarovski 1,7-19 * 42! Bättre allround blir det inte...

Shit vilken superkikare!!! ;):lol:

/Må

Publicerat

...och till vilket superpris !!!? :P