Publicerat November 11, 201114 yr Hejsan Varit och kollat på en beg bössa i vad som verkar vara ett bra skick inte skjuten mycket med Men det var helstock på den. Är det någon stor nackdel om bössan verkar fin annars? Så få höra fördelar och nackdelar Lite tyngre gissar jag på ex Kenneth
Publicerat November 11, 201114 yr Tyngden och om den helstockad i trä som är dåligt behandlat så borde den väl bli känsligare för väta? I övrigt så har jag bara gott att säga om helstockade vapen och tycker dom är väldigt sköna att skjuta med. Vad är det för bössa?
Publicerat November 11, 201114 yr Skjuter man mycket i en följd, t.ex. matar skott på älgbanan, så ändras träffläget på min helstockare då den varma pipan får kontakt med stocken. Detta har jag avhjälpt genom att dels ta bort en del trä i pipkanalen och dels skruva bort metallhylsan som sitter längst fram på stocken och även kringsluter pipan på just mitt ex. När det är jakt sätter jag tillbaka den då den inte påverkar träffläget förrän framåt skott 4 eller 5. Stocken skall givetvis vara väl inoljad för att inte ändra sig när man jagar i fuktigt väder. Jag har dock en förkärlek för heltsocksvapen, de är väldigt vackra. Men jag vet inte om jag vill äga mer än ett...
Publicerat November 12, 201114 yr Författare Tyngden och om den helstockad i trä som är dåligt behandlat så borde den väl bli känsligare för väta? I övrigt så har jag bara gott att säga om helstockade vapen och tycker dom är väldigt sköna att skjuta med. Vad är det för bössa? En Sako Vixent 222 .. är ju fin annars och knappt använd innan jag fick den Men ändå funderat om man skulle byta kolven på den i framtiden .. Annars är det ju nästan som ny Kenneth