Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bilder till jägarskola

Featured Replies

Publicerat

Som kursledare/cirkelledare för jägarskola både inom ABFs regi och i egen regi så söker jag ständigt nya bättre sätt att lära upp mina blivande jägare.

Jag har använt en del bilder i min undervisning, främst på fåglar och hjortar för art och könsbestämning men har nu kommit fram till att jag vill ha ännu fler bilder eftersom bilder speglar verkligheten bättre än text och ord. Problemet är väl då att jag oftast har kameran liggandes hemma och sällan tänker på att ta bilder som kan användas till detta syfte så därför vänder jag mig nu till er som oftare har kameran med sig och undrar om man kanske skulle kunna få lite bilder?

Det jag vill ha är alltså bilder både på vilt (såväl levande som dött) hundar (både i och utanför arbete) och bilder som speglar jaktformer. Även bilder som visar saker som man inte ska göra eller bilder som man kanske skulle låtit bli att ta som kan visas i syfte att tala om vad man inte ska göra.

Jag kommer tala om vem som äger bilden (t ex genom en text på bilden) och endast använda dom inom jägarskolan. Dom kommer lagras digitalt på min privata dator. Jag kan även tala om för er vilka delar av jägarskolan jag använder bilden inom om ni vill veta det, självklart också hurvida jag använder bilden eller inte.

Jag vet att det finns många bilder här men utöver den juridiska aspekten så känns det lite elakt att bara gå och sno andra bilder sådär :)

Publicerat

Jag har nog lite bilder jag kan dela med mig av, vart vill du ha dem skickade?

Publicerat

Skall kompilera lite blandade bilder på både vilt, hundar, jaktsituationer och liknande och så skickar jag en länk vart du kan ladda ner en zip.

Vi måste ha mer "äkta" material till våra utbildningar helt klart!

Publicerat

Kan finnas lite bilder som du kan få använda.

Publicerat
  • Författare

Härligt att det är så många som vill bidra, skicka dom till min mail teffek@hotmail.com eller länka här till någon sida om dom ligger uppe någonstans.

Publicerat

Ska kolla över mina bilder. Du kan få olika sorter. har skickat ett pm med länk adress till mina bilder på facebook.

Publicerat

Nu vet jag inte vilket kursmaterial du använder men Jägareförbundet har en cd med bildspel till de olika kapitlen med en massa bilder. Bland annat på arter som liknar varandra och hur man skiljer på dom mm.

Jag tror att du måste gå deras kurs(en dag) för att få köpa den men den är verkligen ett jättebra hjälpmedel.

//Mekus

Publicerat
  • Författare

Nu vet jag inte vilket kursmaterial du använder men Jägareförbundet har en cd med bildspel till de olika kapitlen med en massa bilder. Bland annat på arter som liknar varandra och hur man skiljer på dom mm.

Jag tror att du måste gå deras kurs(en dag) för att få köpa den men den är verkligen ett jättebra hjälpmedel.

//Mekus

Använder förbundets material men hade ingen aning om den cdn, ska kika närmare på det. Tack för tipset.

Publicerat

min kursledare använde sig av en sida med alla möjliga bilder du kan ju kolla in den om du vill. www.rolfsbild.se

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sitter nu och förbereder för kap hönsfåglar och behöver bilder på såväl skogs som fälthöns, deras biotoper och sådant som kan realteras till jakten på dom.

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Skulle behöver bilder på sälar och säljakt inför nästa veckas lektion om någon sitter på något så vore jag väldigt tacksam om ni ville dela med er.

Publicerat

min kursledare använde sig av en sida med alla möjliga bilder du kan ju kolla in den om du vill. www.rolfsbild.se

Står tydligt på hemsidan att:

Bilder får användas fritt på webben i icke kommersiella sammanhang

med mitt copyrightmärke synligt.

Publicerat

Kan skicka lite bilder på din mejl, Lite blandat bara död djur...men lite olika, mård räv några stövare med.

Publicerat
  • Författare

Kan skicka lite bilder på din mejl, Lite blandat bara död djur...men lite olika, mård räv några stövare med.

Jättebra, skicka dom till teffek@hotmail.com