Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bolyguard 550mms, sänder bara mms ibland?

Featured Replies

Publicerat

Hej! Min Bolyguard 550mms sänder bara mms ibland. Kameran knäpper bilder på allt som är framför kameran, dem bilderna finns på minneskortet, man kan se dem både i kameran och på datorn. Men kameran sänder inte mms på alla bilder, endast på en del. Och igår så sände kameran inte alls några kort när jag va där framför bra länge och greja, men dem fanns i kameran, så den knäpper ju.

Pengar finns på sim-kortet

Mottagningen är 2-3 pluttar

Jag tog ur minnet och stoppa de i datorn, sen stoppa jag in den i kameran igen utan att formatera minnet, kan det spöka?

Jag har även tagit ur batterierna och bytt dem så dem är fräscha, men jag har inte formaterat minnet efter det heller?

Ska man behöva göra om alla inställningar så fort man gjort nå sånt?

Eller vad kan va fel, vad har ni för ideér?

MVH // Jimmy

Publicerat

Vad har du för temperatur ute? Går det att hitta ett mönster att den ej skickar bilder om det är kallt, natt eller så?

Vad har du för märke på minneskortet? De allra billigaste noname korten har problem när det blir kallgrader.

Det tråkiga med åtelkameror är att de inte skickar alla bilder hela tiden, det finns ett visst antal bilder som aldrig skickas, detta marknadsförs ju självklart inte men det är den bittra sanningen.

Hur många pinnar kan du ha som max på mottagningen? Läst något i manualen hur många du behöver för att den ska skicka mms?

• 2 months later...
Publicerat

Har samma problem med min,samma kamera fast den heter scoutguard ist. Den skickar inte alla bilder,ibland skickar den inte alls. Har telia kontantkort med rätt konf. Har hört flera med samma problem. Kanske man skulle väntat med att köpa en mms kamera,tills dom är lite mer utvecklade. Ganska dyr är den ju också. Hörde talas om någon uppdatering,men inte sett att man kan ladda ner den nånstans.

Publicerat

Ovanstående:

Jag tror ni menar samma kamera....

Jag har haft min i snart ett år och det ända jag kan säga är, GET USED TO IT! :)

Den har levt sitt eget liv hela tiden men över lag är jag nöjd med min ändå.'

MVH

Publicerat

Om jag inte har helt fel så går det väl att ställa ur många mms/sms den ska sända ut/dygn. Från typ 0-99.

Men jag kan ha fel & det kanske inte är det som är problemet. :mellow:

Publicerat

Dom som jag har fungerar lite som dom har lust lite av dags form . och jag har pratat med dom på delsbo vapen men dom säger att det inte är nå fel

det är bara jag som har problem :blink::ph34r: Och det är bolyguard 550 samma problem med att dom inte skickar , ibland tar den inte kort längre än ca 3 m ifrån.. sen slår man av sen

slår på och då fungerar den :angry:

Publicerat

Dom som jag har fungerar lite som dom har lust lite av dags form . och jag har pratat med dom på delsbo vapen men dom säger att det inte är nå fel

det är bara jag som har problem :blink::ph34r: Och det är bolyguard 550 samma problem med att dom inte skickar , ibland tar den inte kort längre än ca 3 m ifrån.. sen slår man av sen

slår på och då fungerar den :angry:

Om det hjälper med en omstart brukar det kallas buggig mjukvara!!! :D:ph34r:

• 4 weeks later...
Publicerat

min Bolyguard 550mms skickar skitdåligt. har bra motagning! men den knäpper och spar fina kort :) är det ingen som har hört något om någon uppdatering?

nå buggar måste det vara?? jag ska ringa delsbo vapen o kolla om dom är till någon hjälp :(

Publicerat

min Bolyguard 550mms skickar skitdåligt. har bra motagning! men den knäpper och spar fina kort :) är det ingen som har hört något om någon uppdatering?

nå buggar måste det vara?? jag ska ringa delsbo vapen o kolla om dom är till någon hjälp :(

lycka till :) Om du får hjälp där!! så skriv det här då :)