Publicerat November 11, 201114 yr tjena! har tänk ut och jaga mård med jämten så fort snön kommer, men då börja jag undra vad man ska skjuta me.. visst äre hagel som gäller? ni som som jagar mård vad har ni när i jagar?
Publicerat November 11, 201114 yr Jag använder hagel när jakten är inriktad på mård, men skjuter mård när tillfällen ges även under fågeljakt med hundarna då har jag enbart kula. Men hagel är klart lämpligast kan faktiskt krävas snabba skott när mården kommer ut har hunden träat mården fungerar det även med kula men finns inga fördelar med kula.
Publicerat November 11, 201114 yr okej, hur blir skinnet efter en hagelsmäll då? Det är ingen fara med skinnet såvida du inte skjuter på riktigt kort håll. Det är min erfarenhet från de pälsvilt jag skjutit och flått, jag har dock aldrig skjutit just en mård.
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Det är ingen fara med skinnet såvida du inte skjuter på riktigt kort håll. Det är min erfarenhet från de pälsvilt jag skjutit och flått, jag har dock aldrig skjutit just en mård. perfekt om det går bra med skinnet
Publicerat November 11, 201114 yr Mården är tämligen lättskjuten räcker med några hagel för att den ska vika ihop så öppen borrning är bra sedan att mården ofta har lite krafter kvar för att ge hunden ett bett är något som får en spets att tända till på mård ordentligt. Skjuter man på riktigt korta avstånd gäller det att hålla lagom på sidan för att undvika kärnträff.
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Mården är tämligen lättskjuten räcker med några hagel för att den ska vika ihop så öppen borrning är bra sedan att mården ofta har lite krafter kvar för att ge hunden ett bett är något som får en spets att tända till på mård ordentligt. Skjuter man på riktigt korta avstånd gäller det att hålla lagom på sidan för att undvika kärnträff. tack för tipsen! bara vänta på snön nu!