Publicerat November 11, 201114 yr Ringde i morse strax innan 5 men jag avböjde och sa att Jacob kunde ta det. Han bor nära. Jacobs sambo va visst sjuk men han åkte dit och spårade en 200m men va sen tvungen att avbryta för ungarna skulle till skolan osv. Jag jobbade men tog mig dit till 12 nånting. Det var tidningsbudet som kört på en "vit" stor gris och träffat den i huvudet. Rätt rejäl smäll. Jacob hade hittat lite plastbitar när han va på plats andra gången med sin lilla grabb. Han insåg då att han troligen spårat fel gris när han va där först. Olycksplatsen va inte utmärkt.. Jag tog ut tåget och hon snufsade runt, sket o pinkade men hon va inte speciellt intressrad av att gå det håll grisen skulle sprungit, söderut. Kopplade loss och lät henne reda löpor bäst hon ville. Hon va på grusvägen flera gånger och "damsög" i gruset.. även ett hundratal meter söderut men så hittade hon nått intressant en 30m framför min bil och så ran hon iväg norrut. Tänkte att det skulle kunna va möjligt att grisen vänt och gått på det håll den tänkt sig från början. Stod och följde henne på pejlen. 900m bort blir det såndskall direkt. Hör henne knappt för sågen som ligger bredvid för ett jävla liv.. Velar en stund om jag ska gå in eller köra runt. Åker iallafall runt och in på en stig... kommer intill hoppar ur bilen då går det loss med bra fart söderut. Över grusvägen och så blir det fast igen. Tar mig dit och in, tätt så in i h-vete.. hör att tiken får nått utfall men är nu inne på en 5 m när det går loss o de låter som hela skogen välter... Hm.. angingen är det fler grisar eller en stor en... Så drar det vidare söderut och snurrar ett par varm en km söder om mig. Lyckas komma i pass men hinner bara se grisarslet när den hoppade över grusvägen. Men det va en större ljus fläckig gris så jag va övertygad om att det va rätt gris. Bror hade nu anslutit, grisen va påväg "hemmåt" igen och passerade nästan där den blev påkörd. Nu va bror i förhåll och galten kom upp på vägen, han vräkte iväg 3 av sina 4 skott men grisen gick vidare men det blev ståndskall 100m in. Broder tyckte det va väldigt läskigt att gå in på ståndskallet med bara en kula kvar i bössan... han fick visst bara med 4 patroner när han tog bössan.. Men galten va snudd på död så han behövde bara avfånga. Galten vägede 115kg och hade rätt fina betar men både under och övre betar gick av lite i smällen med bilen. Tyckte käken kändes lite lealös, ev har den brott på underkäken. Så de va Blackies gris NR 47 som gick i backen efter sådär 2 mil.. stod som sagt några ggr oxå men jag han bara in på ståndet en gång. Tog ur den vid slakthuset och den hade den största pissblåsa jag någonsin sett... Stor som en fotboll.. Lite bilder..
Publicerat November 11, 201114 yr Gratulerar till ett bra jobb. Ser att ni fick ut blåsan hel, mycket marinad i den
Publicerat November 11, 201114 yr jäkligt skoj att se att ni lyckas med Stor grisen hatten av.. grattis till nasse. var en ordenklig piss blåsa han hadde,
Publicerat November 11, 201114 yr Påkörd, jagad av hund,och beskjuten inte lätt och hinna kissa då inte
Publicerat November 11, 201114 yr jäkligt bra gjort av er i vanlig ordning och grattis till trofépissblåsan . har ni mycket fläckiga grisar hos er?
Publicerat November 11, 201114 yr Galant jobb som vanligt, snacka om att man blir nyfiken på att höra hur tåget låter live! Mvh!
Publicerat November 11, 201114 yr Bra jobbat av Blackie och hennes chaufför. Passade väl brorsan bra att få springa och genskjuta.
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Bra jobbat av Blackie och hennes chaufför. Passade väl brorsan bra att få springa och genskjuta. Jepp! han va rörlig.... o skiträdd
Publicerat November 11, 201114 yr Författare jäkligt bra gjort av er i vanlig ordning och grattis till trofépissblåsan . har ni mycket fläckiga grisar hos er? Nä, det har varit ovanligt.. men denna är nog far till en del...
Publicerat November 11, 201114 yr Bra jobbat. Sicken dj-vla blåsa Måtte jag aldrig vara så pissenödig. //
Publicerat November 11, 201114 yr Grisen har druckit för mycket öl helt enkelt Undrar bara när han hann med det Hursom, snyggt jobbat!!
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Funderat på pissblåsan.. Har sett stora innan vid eftersök men då oftast i samband med skador som satt pinkeriet ur spel. Typ skador i bakpartiet. Men denna ska bara ha blivit träffad i huvudet, såg ut som ena ögat satt löst och långt in oxå, men ingen blodutgutelse där. Kanske gammal skada iofs. Kan nått i skallen blivit skadat så han inte känner av att han va pissnödig ? Jag skulle iallafall kunnat pinka medans jag sprang om jag haft en sån blåsa... Sen stod den ju ett par gånger oxå, då borde det gått att tömma blåsan. Den tid jycken for runt med galten, kanske ett par timmar kan inte producera sån mängd piss. Det måste producerats medans den låg i sårlega. lite mer än 7 timmar.
Publicerat November 11, 201114 yr Jag tror han hade annat i tankarna än att pinka.. Kan tänka mig att det blir en blockad i hjärnan efter smällen och överlevnadsmekanismen tar över! Jag har sett stora blåsor, men aldrig som denna..
Publicerat November 12, 201114 yr Vi lyckades skjuta en galt idag på runt 90kg men den hade någon liknande pissblåsa.. hur stor som helst