Publicerat November 12, 201114 yr Hej hej. Går i köpetankar gällande nya (hyfsat billiga) jaktradioapparater till jaktlaget och har funderat på Genzo. Är det någon här som har några synpunkter på dessa? Eller på andra märken. Har själv en Icom 155Mhz men priset på dessa verkade avskräckande på medlemmarna i laget. Hylte Lantmän. Mvh//Matte.
Publicerat November 12, 201114 yr Jag har haft en Royal ett par säsonger och den har fungerat utan problem. Då går jag en del som hundförare så apparaten har blivit utsatt för en del fukta och så men, ta i trä, än har den funkat bra. Den är också ganska enkel att hantera vilket jag tycker är viktigt för jag har haft andra apparater som man måste ta fram instruktionsboken för att använda o instruktionsböker brukar jag slarva bort.
Publicerat November 12, 201114 yr Författare Hej. Kul att höra då jag tycker att de verkar vara en skaplig radio till ett skapligt pris. Fanns ett kit på 3st man kunde köpa. Mvh//Matte.
Publicerat November 12, 201114 yr Jag är inne på andra säsongen med min 155a, den har fungerat mycket bra hittills, mina jaktkamrater säger också att jag hörs tydligt.
Publicerat November 12, 201114 yr Författare Kör ni 31or eller 155or? Jag har som sagt en Icom 155a men flera av de vi i mitt lag jagar med (samjagar med andra lag) har gamla 31or och därför lutar det lite åt att vi måste köpa 31or också. Jag vill ju av förklarliga själ att vi köper 155or, och att fler går över till dessa. Fördelar nackdelar 31 vs 155? Mvh//Matte.
Publicerat November 12, 201114 yr Är helnöjd med mina Genzo radios Vi kör 31or för undvika all trafik på 155an runt oss Också lite kuperat där vi jagar och där ska väll 31 funka bättre mvh
Publicerat November 12, 201114 yr Har både 31:a och 155:a.Båda har fungerat utmärkt.Mycket bra batteri tid och bra mottagning samt sändning.Vet dock att en del headset strulat. Kan dock varmt rekommendera ett köp
Publicerat November 13, 201114 yr Författare Hej. Tackar för alla svaren. Ja då känns det som om man vågar sig på några Genzo-kit då. Mvh//Matte.