Publicerat November 13, 201114 yr Nu är kaliber valet klart, det blir 8x57js. Det är bara märkes valet kvar och där väger det mellan Antonio Zoli 1900 i drivenhunt eller en Tikka t3 battue, sen är frågan trä eller syntet??? Det lutar nog lite åt syntet hållet även om det tar emot, tanken är ju att det ska vara en oöm bössa och nackdelen är väl att den "sparkar" lite mer kanske. Riktmedlen då, som kompliment till de fasta har jag tänkt ett QR montage till en Helia kikare som jag har liggande och så småningom kanske även ett Aimpoint. Nu undrar jag bara...är jag ute och seglar eller kan detta funka till drevjakter efter bla vildsvin hjort mm
Publicerat November 13, 201114 yr Det hade tveklöst blivit T3 i det valet för min del. Trycket, kolven och precisionen tilltalar mig.
Publicerat November 13, 201114 yr Författare Jag börjar nog komma in på dom banorna. Från början hängde det på priset men det skiljer inte sådär himla mycke.
Publicerat November 13, 201114 yr Kanonbra vapen rätt ur lådan, jag har som synes en gammal Brno till det jobbet men det är mer av ett byggprojekt.
Publicerat November 13, 201114 yr Författare Ja det där med byggprojekt har jag funderat på jag med, från början hade jag tänkt köpa nån gammal m98 och bygga om den men kände att det får bli ett nyköp istället risken är ju att det aldrig bli klart annars
Publicerat November 25, 201114 yr Författare Det blev en Tikka Battue T3 Lite i 8x57js med Leupolds qr baser och ringar :-)
Publicerat November 26, 201114 yr Det blev en Tikka Battue T3 Lite i 8x57js med Leupolds qr baser och ringar :-) Grattis, du blir nog inte besviken.
Publicerat December 4, 201114 yr Författare Nä jag hoppas att det ska funka, den va skön att klämma på iallafall så nu är det bara att vänta tills licensen dimper ner i brevlådan , kan bara hoppas på en "julklapp"
Publicerat December 22, 201114 yr Författare Och så har nyförvärvet äntligen kommit hem. Imorrn blir det till att handla ammunition och sen ska det pangas lite. God jul på er! Sent from my X10i using Tapatalk
Publicerat December 28, 201114 yr Författare Första skotten gick sådär antagligen pga upphetsningen. Men jag samlade 3 skott på 5cm med ett omkullblåst jakttorn som stöd. Ammon var Millforce Classic line avstånd 100m väder 7grader varmt och regn Sent from my X10i using Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201214 yr Sköj! Observera att spridning räknas Centrum/centrum så su ligger nog på runt 44mm Helt ok med det stödet 175 eller 220 grains?
Publicerat Januari 3, 201214 yr Författare 220 Grains-14,3 gram game king står det. Sent from my X10i using Tapatalk