Publicerat November 14, 201114 yr Hej, När jag startar Tapatalk i telefonen och ska ladda ner nya ämnen från forumet tar det i storleksordningen tio sekunder till evigheten. Samma operation på Robsoft är alltid blixtsnabb trots att de har många fler nya inlägg. Är detta något känt? Kan problemet ligga i min telefon? (känns orimligt mtp hur fort det går på Robsoft)
Publicerat November 18, 201114 yr Nu går det mycket fortare. Tackar! Gjorde vissa justeringar för någon dag sedan, bra att det märks!! //Niclas
Publicerat November 28, 201114 yr Snor tråden lite. När jag går in på olästa inlägg i Tapatalk så kommer jag alltid till första inlägget i tråden även om jag väljer att det ska visa det senaste.
Publicerat November 28, 201114 yr Snor tråden lite. När jag går in på olästa inlägg i Tapatalk så kommer jag alltid till första inlägget i tråden även om jag väljer att det ska visa det senaste. Jag har ingen aning hur Tapatalk hanterar cookies osv... Kolla med deras support. http://tapatalk.com/forum/index.php De kan nog aldrig garantera att det skall fungera 100% eftersom många forum kör med custom CSS etc. Man får samma fenomen ibland om man använder två datorer och det blir osynk mellan vad som är läst och inte läst.
Publicerat November 28, 201114 yr Jag har ingen aning hur Tapatalk hanterar cookies osv... Kolla med deras support. http://tapatalk.com/forum/index.php De kan nog aldrig garantera att det skall fungera 100% eftersom många forum kör med custom CSS etc. Man får samma fenomen ibland om man använder två datorer och det blir osynk mellan vad som är läst och inte läst. Glömde att skriva att det fungerar på både robsoft och nordisktjaktforum. Ska undersöka där och se om jag kan hitta nått. Ingen annan som har samma problem?
Publicerat November 28, 201114 yr Glömde att skriva att det fungerar på både robsoft och nordisktjaktforum. Ska undersöka där och se om jag kan hitta nått. Ingen annan som har samma problem? Robsoft kör med phpBB och nordisktjaktforum likaså, vi kör IPB. Vi kan omöjligen ha koll på hur en tredjepartsklient fungerar, även om vi försöker hjälpa till. Jag vet många som har problem med Tapatalk och IPB och det handlar bara om en dålig integration från Tapatalks sida. Var inte den klienten i beta fram till ganska nyligen? Hade de gjort det snyggare hade de nyttjat XML-RPC men det gör de inte Kolla deras supportforum och se om du hittar någonting där.
Publicerat December 1, 201114 yr Jag har nu uppdaterat TT till senaste versionen, det kom en ny idag. //Niclas