Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Filékniv

Featured Replies

Publicerat

Nu är det dags att lägga ut lite bilder på en del alster jag gjort under sommaren.Fick en stor beställning i början på sommaren och har inte hunnit med datan så mycket.

Jag börjar med en filékniv som en gammal kund sedan tidigare beställde.Enkel stil med det underbara träslaget björk (vril),här i ett färgat och stabiliserat utförandeLite mässing och mosaikpins lyfts fram fint i det mörka skaftet .Slidan är tillverkad av vanligt ortopedläder med en enkel lösning på upphängare.Såg att bilderna inte var av världsklass men det får väl gå ändå.

Så håll till godo Lill-Tysken

P1130530.jpg

P1130532.jpg

P1130536.jpg

Publicerat

Mycket snygg men jag har en invändning. Varför lämnade du så stor sömsmån utefter bladet? Nu ligger ungefär 1/4 av knivskidans bredd utanför sömmen. Personligen skulle jag valt att tunna ner skidans bredd något för att förtydliga att det är en smäcker kniv som finns inuti knivskidan. Sedan gillar jag enkla lösningar på upphängare så din föll mig i smaken. Snyggare att dra ihop ändarna på den med lin(?)tråd så som du gjorde än med knut vilket jag oftast gör.

Publicerat

Gallant! Gillar särkillt det slanka hantaget och upphängaren. :)

Publicerat

Skitsnygg!! Hade aldrig gissat på björkvril, snarare buckeye burl eller nåt annat utrikiskt...

Bra jobbat!! :D

Publicerat

Fint som attan Lill-tysken. Fin form och fint trä.

Seved

Publicerat

Gillar filekniven skarpt,vackert björkträ också.

http://jeknives.blogspot.com/

Publicerat

fasen va snygg o bra kniv Lilltysk :wub: :wub:

upphängningen till kniven var finurlig o bra den gillas skarpt. men som herr fluga säger så blir sliran lite för tjock med så mycket läder efter sömmen.

men fasen va snygg kniv... :wub::lol:

var hittade du bladet ?

Keep ån råcking

Eas

Publicerat
  • Författare

Mycket snygg men jag har en invändning. Varför lämnade du så stor sömsmån utefter bladet? Nu ligger ungefär 1/4 av knivskidans bredd utanför sömmen. Personligen skulle jag valt att tunna ner skidans bredd något för att förtydliga att det är en smäcker kniv som finns inuti knivskidan. Sedan gillar jag enkla lösningar på upphängare så din föll mig i smaken. Snyggare att dra ihop ändarna på den med lin(?)tråd så som du gjorde än med knut vilket jag oftast gör.

Jag håller nog med dig,det blev nog lite mycket läder.Nu är ju inte läderarbeten min starka sida men still learning.Därför är det så bra och hänga bilderna här där man får dom granskade.Jag tar som många vet all kritik som konstruktiv sådan,Kul att upphängarn uppskattades,den trodde jag skulle bli dizzad.sökte en enkel upphängare och mycket enklare blir det inte.

Tack än en gång.Lilltysken

Publicerat
  • Författare

Skitsnygg!! Hade aldrig gissat på björkvril, snarare buckeye burl eller nåt annat utrikiskt...

Bra jobbat!! :D

Tack så mycket!

Jag kan bara som ren information säga att,det är svenskstabbad svartfärgad björkvril.Den blir lite gråaktig i sin färg men riktigt sjyst.

Publicerat
  • Författare

fasen va snygg o bra kniv Lilltysk :wub: :wub:

upphängningen till kniven var finurlig o bra den gillas skarpt. men som herr fluga säger så blir sliran lite för tjock med så mycket läder efter sömmen.

men fasen va snygg kniv... :wub::lol:

var hittade du bladet ?

Keep ån råcking

Eas

Tack Eas!

Bladet är köpt hos en av dom största knivgrossarna i Sverige ,för att inte göra reklam

Det har jag sedan modifierat om för att få till en härlig form.som i första hand ska ligga bra i näven.

Upphängarn blev en liten hit,det riktigt kul att ni diggar den.Jag fick idèn ifrån när man lindar öglor på fiskespö.

Ha det gött Eas/Lilltysken

Publicerat

Du har lyckats föra över de mjuka linjerna i skaftet även i framdelen av skaftet. Riktigt snyggt material i skalorna!

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Tack K-E!

Ja som du vet så är ju jag helt salig i björk.

Tack än en gång./Lilltysken.