Publicerat November 16, 201114 yr Så här blev den första kniven i serien, så här kommer den att se ut i skaftformen på de 10 blad jag har liggandes. Mvh / Karl-Erik
Publicerat November 16, 201114 yr Såna här slanka skapelser gillar jag. Får nog säga att det är en fullträff i all enkelhet. Otroligt vackert mönster på bladet.
Publicerat November 17, 201114 yr Författare Mycket snyggt, hur lång är den totalt? Tack, den är ungefär 17,3 cm från spets till övre bakkant på skaftet. Mvh / Karl-Erik
Publicerat November 17, 201114 yr Snygg och slank. Ser ut att vara en bra brukskniv. Har du funderat på att förenkla den ännu mer, att låta hela handtaget vara i ett och samma trästycke istället för att ha mellanlägg (ofta en svag punkt på en kniv som används i blöta miljöer)?
Publicerat November 17, 201114 yr Författare Snygg och slank. Ser ut att vara en bra brukskniv. Har du funderat på att förenkla den ännu mer, att låta hela handtaget vara i ett och samma trästycke istället för att ha mellanlägg (ofta en svag punkt på en kniv som används i blöta miljöer)? Jo, det kommer nog att bli några sådana med helskaft med, har 10 blad liggande så jag kommer nog att testa det mesta på dom. Men enkelheten är A och O på dessa knivar, inget onödigt lull-lull. Mvh / Karl-Erik
Publicerat November 17, 201114 yr Smäcker o fin kniv . Det ända jag inte gillar riktigt, är parerskyddet. Bakdelen på skaftet är snyggt Seved
Publicerat November 17, 201114 yr Det ser riktigt trevligt ut! En exklusiv men ändå tilltalande enkel brukskniv, jag gillar't. Kanske ska man slå till på en julklapp till sig själv.. Blir det tio till så kanske du får någon över?
Publicerat November 17, 201114 yr Författare Det ser riktigt trevligt ut! En exklusiv men ändå tilltalande enkel brukskniv, jag gillar't. Kanske ska man slå till på en julklapp till sig själv.. Blir det tio till så kanske du får någon över? Jag har inga bokade av de som är kvar, så visst kan det bli en kniv "över" till dig Mvh / Karl-Erik
Publicerat November 17, 201114 yr Skitsnyggt! Ruskigt vilket tempo du har, men kvalitén är det då inget fel på! Har du funderat på att förenkla den ännu mer, att låta hela handtaget vara i ett och samma trästycke istället för att ha mellanlägg (ofta en svag punkt på en kniv som används i blöta miljöer)? Fast det är nog bland det svåraste som finns.... Då måste hålet till tången borras och filas upp hela vägen bak, men inpassningen mot bladet framtill måste ändå vara perfekt. Pilljobb utan dess like....