Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Budget jakt / brukskniv

Featured Replies

Publicerat

Så här blev den första kniven i serien, så här kommer den att se ut i skaftformen på de 10 blad jag har liggandes.

bb137finish1.jpg

bb137finish2.jpg

bb137finish3.jpg

bb137finish4.jpg

bb137finish5.jpg

bb137finish6.jpg

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Såna här slanka skapelser gillar jag. Får nog säga att det är en fullträff i all enkelhet. Otroligt vackert mönster på bladet. :D

Publicerat

Mycket snyggt, hur lång är den totalt?

Publicerat
  • Författare

Mycket snyggt, hur lång är den totalt?

Tack, den är ungefär 17,3 cm från spets till övre bakkant på skaftet.

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Snygg och slank. Ser ut att vara en bra brukskniv.

Har du funderat på att förenkla den ännu mer, att låta hela handtaget vara i ett och samma trästycke istället för att ha mellanlägg (ofta en svag punkt på en kniv som används i blöta miljöer)?

Publicerat
  • Författare

Snygg och slank. Ser ut att vara en bra brukskniv.

Har du funderat på att förenkla den ännu mer, att låta hela handtaget vara i ett och samma trästycke istället för att ha mellanlägg (ofta en svag punkt på en kniv som används i blöta miljöer)?

Jo, det kommer nog att bli några sådana med helskaft med, har 10 blad liggande så jag kommer nog att testa det mesta på dom. Men enkelheten är A och O på dessa knivar, inget onödigt lull-lull.

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Smäcker o fin kniv :D . Det ända jag inte gillar riktigt, är parerskyddet. Bakdelen på skaftet är snyggt :D

Seved

Publicerat

Det ser riktigt trevligt ut! En exklusiv men ändå tilltalande enkel brukskniv, jag gillar't.

Kanske ska man slå till på en julklapp till sig själv.. :D Blir det tio till så kanske du får någon över?

Publicerat
  • Författare

Det ser riktigt trevligt ut! En exklusiv men ändå tilltalande enkel brukskniv, jag gillar't.

Kanske ska man slå till på en julklapp till sig själv.. :D Blir det tio till så kanske du får någon över?

Jag har inga bokade av de som är kvar, så visst kan det bli en kniv "över" till dig :)

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Skitsnyggt! Ruskigt vilket tempo du har, men kvalitén är det då inget fel på!

Fast det är nog bland det svåraste som finns.... Då måste hålet till tången borras och filas upp hela vägen bak, men inpassningen mot bladet framtill måste ändå vara perfekt. Pilljobb utan dess like.... :blink:

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Här är den med färdig slida

bb137finished1.jpg

bb137finished2.jpg

Mvh / Karl-Erik