Publicerat November 17, 201114 yr Hejsan... Jag har lite problem och är lite trög samtidigt. Det är så att jag har blivit lite sugen på att gå ut å Haga rådjur. Men jag har ett litet problem. Jag har inte fått något tillfälle att skjuta upp på 'älgen'. Så jag har inte klarat fullständig uppskjutning på högvilt. Men som jag har fattat så kan jag jaga småvilt. Där ingår som sagt rådjur. Men eftersom jag inte har examen på högvilt så får jag inte ha något klass 1 vapen. Då skulle jag vara tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig lite på vägen. En bra bössa? Rätt ammunition? Tack
Publicerat November 17, 201114 yr 222win 223win 243win sök på blocket, sako o tikka brukar sällan göra någon besviken och glöm inte ett bra glorör, köp hellre bättre beg än nytt skräp! http://www.blocket.se/vastmanland/Tikka_t3_s_s_varmint_243_win_37078343.htm?ca=10&w=3
Publicerat November 17, 201114 yr Kan varmt rekommendera Sako Vixen cal.222 med Lapua 3.6g, klockrent för rådjur!