Publicerat November 19, 201114 yr En av traktens fasantuppar flög i skräck in i ett av våra fönster, när den jagades av en hök. Den bröt nacken och jag högg huvudet av den för att förkorta lidandet. Synd på den fina tuppen, men å andra sidan har vi chansen till en fin middag. Fast hur gör man? Att fasaner ska hänga 3-5 dagar vet jag, men ska man ta ur inkråmet före eller efter hängning (googlingar ger inget entydigt besked). Vill helst inte fördärva köttet! Hoppas att ni experter ska kunna reda ut begreppen!
Publicerat November 19, 201114 yr En av traktens fasantuppar flög i skräck in i ett av våra fönster, när den jagades av en hök. Den bröt nacken och jag högg huvudet av den för att förkorta lidandet. Synd på den fina tuppen, men å andra sidan har vi chansen till en fin middag. Fast hur gör man? Att fasaner ska hänga 3-5 dagar vet jag, men ska man ta ur inkråmet före eller efter hängning (googlingar ger inget entydigt besked). Vill helst inte fördärva köttet! Hoppas att ni experter ska kunna reda ut begreppen! Jag tar ur fågel efter hägning. Spara hjärta och lever och koka buljong av till såsen.