Publicerat November 19, 201114 yr hey! hämtade ut en sprillans ny classic 2000 halvautomat igår... vapen handlaren lovordade vapnet om att den skulle vara ruskigt bra. idag när jag åkte ut för att provskjuta så gick det riktigt bra o jag va riktigt nöjd med hur vapnet kändes och vilka träffbilder jag fick! MEN. fick iväg endast 5 ( FEM ) skott innan bössan började strula.. vart problem med omladdningen, fick inte ur skotten ur pipan, och fick den ur skotten så tappade slutstycket det halvvägs o fortsatte o ville trycka i ett nytt skott med gamla skottet fortfarande i utkastar hålet... sen några skott gick den precis som den skulle innan den började strula igen. o igen. O IGEN ! TUR att jag tog hem bössan för provskjutning innan jag betalt något. för nu ska bössan tillbaka och gärna via en skrotpress! FAN så less man blir. ( jag är fullt medveten om att det är ett budget vapen o att jag inte ska förvänta mig något annat för dom pengarna ) men endast 5 skott innan det blir fel är ju helt skandalöst!
Publicerat November 19, 201114 yr Jag har en likadan, å min har funkat utmärkt... Har haft den i två år nu och skjuter cirka 20 jaktstigar om året så det har skjutits rätt många skott med den... Men det är ju ett lotteri när man köper lågprismärken...
Publicerat November 19, 201114 yr Det är helt normalt (tyvärr kanske) att en halvauto strular med omladdningen i början, slit in bössan med några hundra skott så löser det sig nog. Kan ju sitta massa fett och skit från tillverkaren som ställer till det åxå.
Publicerat November 19, 201114 yr hey! hämtade ut en sprillans ny classic 2000 halvautomat igår... vapen handlaren lovordade vapnet om att den skulle vara ruskigt bra. ..... Vad gäller bössan så får du vad du betalar för - Classic 2000 är rena mörkret i 9 fall av 10. Men handlaren ska du å det snaraste sluta att lyssna på, och helst bojkotta totalt! /T
Publicerat November 19, 201114 yr Författare har läst mig till att många classic 2000 har strulat som fan, men men. kommer lämna tillbaka bössan o sen kika efter en begagnad remington eller benelli istället. även om man får ge några kronor till så gör jag nog gärna det för en kvalitebössa som fungerar
Publicerat Maj 17, 201214 yr hej! har exakt råkat ut för samma sak som dig med min Classic 2000 halvautomat. tog premiären förra helgen fick också iväg bara 5 skott sen la den av, den ville inte mata fram nästa patron eller kasta upp den i loppet tog och plocka isär bössan och märkte att magasin röret typ hade "svält upp" längst ner mot in matningen, vet inte vad den heter hylsan som löper runt magasin röret, men iallafall den fastnar efter magasinet och man orkar inte föra den fram eller bak fast man våldar för kung och fosterland, och med olja/fett så vart det tajtare. så nu undrar jag vad man ska göra? vet någon om man kan köpa nytt magasin rör? törs man svarva upp hylsan just lite så den löper lätt på magasinet?!
Publicerat Juni 8, 201214 yr ja har en polare som precis köpte sig en sån classic 2000 och hans funkar hur bra som hellst tydligen !
Publicerat Juni 8, 201214 yr hej! har exakt råkat ut för samma sak som dig med min Classic 2000 halvautomat. tog premiären förra helgen fick också iväg bara 5 skott sen la den av, den ville inte mata fram nästa patron eller kasta upp den i loppet tog och plocka isär bössan och märkte att magasin röret typ hade "svält upp" längst ner mot in matningen, vet inte vad den heter hylsan som löper runt magasin röret, men iallafall den fastnar efter magasinet och man orkar inte föra den fram eller bak fast man våldar för kung och fosterland, och med olja/fett så vart det tajtare. så nu undrar jag vad man ska göra? vet någon om man kan köpa nytt magasin rör? törs man svarva upp hylsan just lite så den löper lätt på magasinet?! Varför lämnar du inte tillbaka bössan??????
Publicerat Juni 9, 201214 yr Tillbaka till handlaren! Och köp inte snacket att den inte är insliten! Tar dom in möget så ska de stå i hyllan länge! Livet är för kort för att lägga tid på dåliga vapen! Man ska bara komma till insikt själv! S.
Publicerat Juni 9, 201214 yr ja har en polare som precis köpte sig en sån classic 2000 och hans funkar hur bra som hellst tydligen ! Ja de måste ju ha sålt nån bössa som fungerar också... Söker man på Classic på Blocket hittar man inte mindre än 8st Classic 2000. Hmmm...
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Jag har en classic 2000 som har fungerat jättefint fram tills det jag bytte till slugpipan. Efter det skjuter den bara ett skott, den vägrar alltså att ladda om...tydligen så ska det sitta en o-ring som ramlat väck. är det någon som vet dimension och placering för denna o-ringen?
Publicerat December 19, 201312 yr Hej någon som vet hur man demonterar magasinröret på en classic är den gängad eller limmad??
Publicerat December 26, 201312 yr Hej någon som vet hur man demonterar magasinröret på en classic är den gängad eller limmad?? Det är gängat och limmat.