Publicerat November 20, 201114 yr Jag har en A-tec dämpare. Hur gör ni anda för att vårda och rengöra dämparen? Vilket fett/smörjmedel använder ni i gängorna och vad rengör ni med inne i dämparen. Krut och slaggrester samlas ju och jag vet ärligt talat inte hur solvent påverkar aluminiet i dämparen. Vad smörjer man med när väl dämparen är rengjord? Hur ofta/efter hur många skott rengör ni era dämpare? Jag har dock förstått att riktigt smutsiga dämpare kan orsaka precisionsproblem! Det vill jag ju definitivt inte!
Publicerat November 22, 201114 yr Jag kör också min i ultraljudstvätten, sätter även i lite diskmedel diskmedel. Sedan smörjer jag gängorna med hjullagerfett från ok/q8.
Publicerat November 23, 201114 yr Ultraljudstvätt är bra, ett annat alternativ är avfettning och tryckluft, sen lite oljedimma i dämparen.. Smörjer gängorna med CRC pastan som är metallfri och värmetålig.
Publicerat November 24, 201114 yr Nyttig info. Har själv funderat på samma sak, tack för att du tog upp frågan, Merkel... Får ni några träfflägesförändringar efter rengöring av dämparen, t ex om den varit rejält skitig före rengöring?
Publicerat November 25, 201114 yr Nyttig info. Har själv funderat på samma sak, tack för att du tog upp frågan, Merkel... Får ni några träfflägesförändringar efter rengöring av dämparen, t ex om den varit rejält skitig före rengöring? Har bara rengjort min en gång och hade då skjutit runt 300 smällar, jag märkte ingen träfflägesändring.
Publicerat December 6, 201114 yr Hur går man till väga med en ny ljuddämpare? ska man smöra eller något spec innan första använding, och ska den rengöras efter några skott? eller ska man vänta tills man tycker rengöring behövs? Kan man göra ren den med t.ex Wurth rengöringsspray? vid snabb rengöring innan man låser in den i skåpet igen...