Publicerat November 21, 201114 yr Inte för att jag fattar vad jag gör för fel, men om detta inlägget kommer fram kan det bli ett av tre... laddade 8*57 med nosler bt och accubond. Patronlängd 78 mm. Efter att allt fungerat som det ska ett bra tag fastnade plötsligt accubondkulan. Inte bt. Bara accubond. Idéer? Hittar inga inst. Fel.
Publicerat November 21, 201114 yr Var fastnar den? 1 i patronläget 2 i kulisättarverktyget Om det är 1 som gäller har du lyckats att sätta kulan i bommarna, av vad jag utläser på Noslers hemsidaskall det inte vara överdrivet långt med dina 78 mm, jag får det till att din COL kan vara 82,5 för både 180/200 grain AB. Så då vet jag faktiskt inte vad som är fel. Om det är 2 så är det motiverat att ta isär verktyget, titta var det "fastnar" på kulan och då sedan slipa bort den grad på kulisättarpluggen som förmodligen är det som orsakar att kulan fastnar i verktyget, det kan iofs vara så enkelt som att det är lite guck i det också. /Christian
Publicerat November 21, 201114 yr Författare Jag var otydlig som vanligt. Kulan fastnar i verktyget. Verkar sitta ca q cm ner på kulan. Det blir en antydan till ring där på kulan. Ett nästan nytt verktyg. Bt och accubond är synbart lika. Visserligen olika längd men ändå. Bt fungerar men inte accubond...
Publicerat November 21, 201114 yr Författare Ja inte q cm utan 1 cm. Borde nog läsa vad jag skriver innan det skickas...
Publicerat November 21, 201114 yr OK- den kanten, graden kan du lite försiktigt slipa bort, då skall kulan inte fastna mer, för att prova om det är det som är felet, ta en bit hushållspapper, placera runt kulan när du sätter den, så skall pappret hindra att verktyget skär fast i kulan. /Christian
Publicerat November 30, 201114 yr Författare Visade sig vara en lös grad högt uppe i verktyget. Tack för hjälpen!
Publicerat November 30, 201114 yr Författare Visade sig vara en lös grad högt uppe i verktyget. Tack för hjälpen!