Publicerat November 21, 201114 yr det slog mig idag när jag höll på att ladda upp ett gäng varmintskott. jag borde nog byta krut men har kört ett tag nu med norma 201. kör en laddning på 48grain till denna kula i min 308 som har 20" pipa och har egentligen aldrig haft någon toppprecition i den laddningen men den har funkat ok. eldar jag mycket för kråkorna tror ni? det känns som så men har inte tänkt på de förens nu.
Publicerat November 22, 201114 yr Norma har ju bara 200 i sin laddata för 110 kulor så det hade nog inte varit fel att byta till det.
Publicerat November 22, 201114 yr Du eldar för kråkorna så länge du kör med 308, köp en 222a Hear, hear!
Publicerat November 22, 201114 yr det slog mig idag när jag höll på att ladda upp ett gäng varmintskott. jag borde nog byta krut men har kört ett tag nu med norma 201. kör en laddning på 48grain till denna kula i min 308 som har 20" pipa och har egentligen aldrig haft någon toppprecition i den laddningen men den har funkat ok. eldar jag mycket för kråkorna tror ni? det känns som så men har inte tänkt på de förens nu. jag skulle tro att du blir glad för norma 200, 64,5mm col och 43-44 gr. bör ta dig upp i fart och förbränning om jag minns rätt i vikterna från igår. 44 blev mitt val med reservation för minnet. 45 var überhett för mig, riktigt på gränsen när jag provade i mitt tighta patronläge.
Publicerat November 22, 201114 yr Författare tack karl.ö jag ska fara och köpa lite 200 för det känns inte rätt att köra på det här viset och det ser man ju på tavlan oxå faktiskt. men som sagt så är det en stygg ammo så jag har inte lagt ned någon tid utan bara laddat och åkt så att säga. markus r: 222? vad är det? jag vill att det ska hända något med det jag skjuter på
Publicerat Augusti 31, 201213 yr markus r: 222? vad är det? jag vill att det ska hända något med det jag skjuter på Beror väl på om man vill ha kvar skinnet.