Publicerat November 23, 201114 yr Hej Jag har en vorstehtik på ca18 månader och det är ca 7 månader sedan hon löpte. Förra veckan kom det någon droppe blod på golvet och jag trodde hon var på väg att löpa. Men har inte märkt nå mer efter det, möjligen några blöta fläckar som att hon slickat upp något från golvet. Hon har inte varit nå svullen eller ialla fall inte mycket. Vad är det som händer, har löpet varit eller är det på gång? Är min första tik så ??????
Publicerat November 23, 201114 yr Tikar kan ha sk "tysta löp" och då är det ungefär som du beskriver. Hade det varit min hund hade jag tagit det som ett löp i af.
Publicerat November 23, 201114 yr Det finns ingen hane i närheten som du kan testa med? De låter sig inte luras av tysta löp.
Publicerat November 23, 201114 yr Författare Jo jag kanske kan få fram någon hane att kolla av läget med. Jag har jagat ganska hårt med henne kan det ha haft inverkan på henne så det blev ett tyst löp?
Publicerat November 23, 201114 yr Är hon mer hungrig en vanligt? Min Finne blir mer hungrig före löp och under löp.
Publicerat November 23, 201114 yr Författare Är hon mer hungrig en vanligt? Min Finne blir mer hungrig före löp och under löp. Vet ej hon är alltid vrålhungrig.
Publicerat Februari 7, 201214 yr På tal om löp, löper även äldre tikar farfars hamilton är 8 år och han tror hon börja löpa nu? Hon har aldrig haft valpar...Hur funkar det?
Publicerat Februari 7, 201214 yr De äldre tikar jag har haft har löpt. Dock mer som flytningar än blodiga, när hög ålder uppnåtts.
Publicerat Februari 7, 201214 yr sista två löpen min har haft har det varit 9 månaders mellanrum mellan så hon löper inte normalt är det inte lite olika för olika hundar?
Publicerat Februari 11, 201214 yr det va inte löp trodde farfar...vet inte varför menmen, ska nog inte släppa jaktidioten ändå, tråkigt när hon jagar i 24 timmar.