Publicerat November 24, 201114 yr Hej Tänkte bara kolla vad ni hade gjort. Jag ska iväg på blandjakt i morgon där räv, hare, rå och gris är lovligt och jag kan inte bestämma mig för vilken knallpåk jag ska ta med. Velar med mig själv hela tiden, Hagel...Kula....Hagel...Kula what to do, what to do. Jakten kommer bedrivas med tre drevrar som driver hare och rå men skulle grisen eller räven försöka smita förbi är det bara att smälla på. Frågan är då bara vilket djur man helst lyfter på hatten åt och vinkar vidare, hare eller gris. Ena sidan av mig säger att jag ska låta grisen gå då vi försöker få drev på hare och rå mednas andra sidan säger att haren kan få skutta vidare då grisarna måste hålls efter... Så vad hade ni valt för vapen? Ja kombi/drilling så klart men bortse från dessa. //Nylander
Publicerat November 24, 201114 yr Jag hade valt hagel eftersom det är rådjur och hare som är dom primära målen. Alternativt tagit med både hagel och klass 1 studsare och tagit klass 1 studsaren för rådjur och gris om jag fick ett öppet pass och hagelbrakaren för rådjur och hare om jag fick ett trängre pass.
Publicerat November 24, 201114 yr Jag hade nog tagit min ZG47, haren hade jag dock lappat till ändå om jag bara kunde vissla fast den.
Publicerat November 24, 201114 yr Hade tagit med bägge och stått med hagelbössan i famnen och hoppats på rapport från hundföraren om det är gris på väg. Då hade jag stålmannenfort ställt ifrån mig hagglet och flinkt plockat upp studsaren som står lutad mot ett träd på armlängds avstånd. Nåt sånt. Mvh. och lycka till. //F