Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Licens grytrevolver

Featured Replies

Publicerat

Hej! Pratade med licenshandläggaren igår och fick då höra att min ansökan som jag lämnade in i början på oktober (kompletaredes efter 3v) nu låg hos jägareförbundet och hon väntade på svar från dem. Min undran är varför går det till så? Kan jägareförbundet besluta om jag ska få licens eller inte?

Mvh

Publicerat

Vi fattar inga beslut - det gör polismyndigheten såklart. De frågar oss dock om råd ibland när de är osäkra och då skriver vi ett yttrande. Sedan är det upp till polisen att bedöma din ansökan och fatta beslut. Hör av dig till min kollega Sven på 0155-246210 om du vill veta hur ditt ärende ligger. Vi brukar svara polisen inom en vecka ungefär från det att vi får begäran, men ibland kan det ta längre tid.

Publicerat

bara en fråga,

varför ligger remisshanteringen för detta fortfarande kvar centralt (hos Sven), när det finns ett beslut (ca. 1,5 år sedan) på att det ska ut på länsföreningarna?

Publicerat

Frågan är inte så enkel - man kan inte bestämma över något man inte fullt ut råder över. Polisen frågar vem de vill och det finns hinder i sekretesslagstiftningen mot att dela med sig av sådan här information. Som det är idag är länsansvarig konsulent inblanad i varje ärende också och delger sina synunkter. Det finns ett nytt stämmobeslut från 2011 där detta ska utredas vidare av en arbetsgrupp, vilket just nu håller på, och styrelsen ska därefter besluta igen i frågan hur detta ska hanteras.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.