Publicerat November 25, 201114 yr Känner att jag behöver gå vidare från HS kolven på min LTR. Behovet är att få en mer naturlig skjutställning vid liggande skytte med benstöd men att det även skall fungera med andra skjutställningar Leveranstiderna från "over there" avskräcker om man ska beställa direkt från t.ex. McMillan. Har lite funderingar på denna GRS. Är det någon som har några erfarenheter, kanske äger en eller har klämt på en? //Blyström
Publicerat November 25, 201114 yr Jag har sneglat på samma stock ett tag och tänker skaffa en till 338an jag håller på att bygga. Jag har dock inte klämt på en irl, bara på KKC och jag tycker GRS verkar trevligare. Det blev väl nu i veckan klart med den första Svenska förhandlaren. http://www.foxhunter-sweden.se Det lär knappast vara många i Sverige som äger någon, modellen har inte funnits länge alls.
Publicerat November 25, 201114 yr Författare En svensk återförsäljare, nu blev det riktigt intressant //Blyström
Publicerat November 25, 201114 yr En liten parentes bara, det heter Grodås, med ett å. Grodas blir det på websidan och för den internationella marknaden, men företaget heter Grodås Mönsterteknologi, de har CNCfräst laminat åt stora möbertillverkare som Ekornes i många år.
Publicerat November 26, 201114 yr Författare Så det kan bli när man läser den engelska sidan Har korrigerat titeln så folk vet vad jag frågar efter. //Blyström
Publicerat November 26, 201114 yr Aldrig sett någon GRS live men ser en del på bilden som jag inte gillar. Går bakkappan att höja annars ser den väl låg ut för liggande, skjuter du sedan med baksäck finns det dåligt med yta för den på kolven.
Publicerat November 26, 201114 yr Aldrig sett någon GRS live men ser en del på bilden som jag inte gillar. Går bakkappan att höja annars ser den väl låg ut för liggande, skjuter du sedan med baksäck finns det dåligt med yta för den på kolven. den måste nog vara höjbar, håller med men ytan och jag tycker även att det bör vara mer material ovanför hooken handen försvinner ju upp i stocken.
Publicerat November 27, 201114 yr Författare Har tittat på bilderna och det ser inte ut som bakkappan är ställbar i höjdled, ska mejla GRS och fråga. Hur menar ni med ytan till baksäcken? //Blyström
Publicerat November 27, 201114 yr Har tittat på bilderna och det ser inte ut som bakkappan är ställbar i höjdled, ska mejla GRS och fråga. Hur menar ni med ytan till baksäcken? //Blyström Menar att ytan bakom hooken är väldigt liten för att sätta i en säck
Publicerat December 2, 201114 yr Författare Fått svar från foxhunter nu, bakkappan är inte ställbar i höjd. Laminatet är genomfärgat, bra om man behöver justera något. Pipkanalen passar LTRen. //Blyström
Publicerat December 3, 201114 yr Fått svar från foxhunter nu, bakkappan är inte ställbar i höjd. Laminatet är genomfärgat, bra om man behöver justera något. Pipkanalen passar LTRen. //Blyström Undran sa flundran om det är "standard" mått på bakdelen, så kanske man kan köpa någon annan ställbar bakkappa att smälla dit
Publicerat December 5, 201114 yr Författare Undran sa flundran om det är "standard" mått på bakdelen, så kanske man kan köpa någon annan ställbar bakkappa att smälla dit Inget är omöjligt, det är klart det går att eftermontera. //Peter