Publicerat November 25, 201114 yr Halloj där ute i novembermörkret. Jag är en relativt nyexaminerad jägare, i skrivande stund har jag inte ens haft min jägarexamen i en vecka och detta kan medföra att jag kommer ställa både konstiga och dumma frågor som för er erfarna jägare kan tyckas helt solklara så har gärna lite överseende med det, tack på förhand. Jag bor då i södra dalarna och har varit en skogspojk hela mitt liv, uppvuxen på landet med lantbruk och natur nära inpå, har många släktingar som har varit jägare genom åren så jag vuxit upp med berättelser om jakt sedan barnsben men sedan trillade flera och flera utav mina släktingar av pinnen innan jag riktigt hade fått fäste i jaktkretsarna så det har blivit en litet glapp som jag nu ska försöka att täta till, har hela mitt liv så långt jag kan komma ihåg varit intresserad av vapen,natur och jakt så det här med jägarexamen har förutfallit sig ganska naturligt. Familjen har egen jaktmark som jag ser fram emot att få börja jaga på, dock så är den utarrendera till ett jaktlag men hoppas på att kunna smälta in i det laget bra. Segla lugnt!
Publicerat November 26, 201114 yr Kul med en rookie! Smutt att du har mark, det är ofta det svåra när man ska börja jaga. Välkommen! Mvh!
Publicerat November 26, 201114 yr Författare Kul med en rookie! Smutt att du har mark, det är ofta det svåra när man ska börja jaga. Välkommen! Mvh! Ja så ta väl hand om mig nu :-) det är lätt att gå vilse!
Publicerat November 27, 201114 yr Välkommen det finns inga för dumma frågor alla har vi varit nya jägare. Det är nu den riktiga utbildningen börjar, skitjakt på dig
Publicerat December 9, 201114 yr Alla har vi varit nybörjare nån gång :-) och man blir aldrig fullärd Välkommen!