Publicerat November 26, 201114 yr Ja som överskriften lyder så har jag börjat att titta på dom hära två kandidaterna för tyckte dom var i en bra vikt klass och blev bra anläggning och var bekväm att hålla i så nu funderar jag på vilket vapen som är vättigast att lägga ut pengarna på så kom med för och nackdelar om dom hära två Tack i förhand:)
Publicerat November 26, 201114 yr oj oj oj nu blir det en lång tråd. jag väljer sako 75 för att jag hittar inget på r93 som jag gillar.
Publicerat November 26, 201114 yr Den ena är ju pipbytes system på,ska du bara ha en pipa skulle jag välja Sako alla dar i veckan. Viktklass??? Det finns olika modeller av bägge,men om du tar "standard" vers. så är väl Blaser ganska mycket lättare??
Publicerat November 26, 201114 yr Ta ut båda och åk en sväng till skjutbanan, så märker du snart vilken du gillar bättre, ska komma något väldigt kul för att jag ska byta bort min R93 har en 9,3 tracking och en std 308 pipa som håller bra precision ut till 500m. säker på längre håll och ändå snabb och rolig, behövs ett andra skott så levereras det betydligt snabbare i R93.
Publicerat November 26, 201114 yr Författare Den ena är ju pipbytes system på,ska du bara ha en pipa skulle jag välja Sako alla dar i veckan. Viktklass??? Det finns olika modeller av bägge,men om du tar "standard" vers. så är väl Blaser ganska mycket lättare?? Om det skulle bli en r93a så tänker jag nästan börja att ha en pipa och sedan utöka med nån eller några till pipor tyckte att 75a huntern och r93 an med komposit kolv kändes ganska jämna i vikten men är nog jag som är helt knäpp.
Publicerat November 26, 201114 yr Författare Ta ut båda och åk en sväng till skjutbanan, så märker du snart vilken du gillar bättre, ska komma något väldigt kul för att jag ska byta bort min R93 har en 9,3 tracking och en std 308 pipa som håller bra precision ut till 500m. säker på längre håll och ändå snabb och rolig, behövs ett andra skott så levereras det betydligt snabbare i R93. ja man kanske ska försöka att göra det då får man ju prova lite in action och se vilken man föredrar och 9,3 och 308 är nog ingen dålig duo det hur bra precision är det på 9,3 pipan??
Publicerat November 26, 201114 yr Dom flesta Blaser pipor håller bra kvalitet å levererar väldigt jämna å fina träffbilder om personen bakom kolven gör sitt...
Publicerat November 28, 201114 yr Ja, här kan du få lika många svar som användare... Själv föredrar jag Sako, men helst äldre modeller än 75:an. Mekanismerna tål att nötas på och så håller dom fast vid underbeslag och magasin i stål - nog så viktigt för mig. On pipbytessystem är viktigt så blir kanske valet lättare, men en Blaser blir bara aktuell om man verkligen ska utnyttja det. Jag klämde på en trevlig R8 som faktiskt gav lite ha-begär. Bara jag slipper plastvarbyglar så... Sen får du lägga till Blasers montage i beräkningen också. //Danne
Publicerat November 28, 201114 yr Helt olika vapen, genom konstruktion och utformning, I ärlighetens namn så lika mycket som jag ogillar en blaser är det fortfarande mitt val mellan dessa två förslag, Sako 75 är för mycket att betala för modell/märke jmfr med vad man får ut i skjutbarhet, T3:or är ett i mina ögon mer lämpligt jämförelseobjekt. /Christian
Publicerat December 2, 201114 yr Författare Helt olika vapen, genom konstruktion och utformning, I ärlighetens namn så lika mycket som jag ogillar en blaser är det fortfarande mitt val mellan dessa två förslag, Sako 75 är för mycket att betala för modell/märke jmfr med vad man får ut i skjutbarhet, T3:or är ett i mina ögon mer lämpligt jämförelseobjekt. /Christian Jo det är ju sant det, val av vapen är väl upp till var och en vad som passar bra. Ja du har nog rätt 75an är kanske är lite dyr. men jag tycker riktigt inte om t3orna inte ialla fall dom med plast kolv
Publicerat December 2, 201114 yr Fast en 75:a behöver inte vara så dyr. Man kan hitta beg. i nyskick för runt 10.000. Nu kan man ju tycka att det är dyrt också, men det finns mycket fabriksnytt rappel som kostar ungefär lika, och då tycker jag att 75:an är ett fynd i jämförelse. En Sako 85 kostar väl från 16-17 och uppåt. Tikka T3 är ett säkert kort men plastunderbeslaget är en finne i häcken på en annars så bra bössa. Jag har lite dålig koll på vad beg. R93:or ligger i pris, men kan du hitta en i fint skick till bra pris så, visst... Lägg till några tusen för sadelmontaget om du inte får med ett sådant. //Danne
Publicerat December 13, 201114 yr Författare Nä det har du rätt i Danne E en 75 behöver ju inte kosta allt för mycket men dom billiga som jag har hittat har antingen varit fel modell eller kaliber. och angånnde t3n så säger ja det igen att ja inte riktigt tycker om t3an i alla fall den som jag har känt på Men den billigaste 75an hittar man nog på systemet :P :P