Publicerat November 27, 201114 yr Är sugen på en justerbar kolvkam. Har hittat kolvkam.nu och min lokala vapenhandel kan också ordna detta. Problemet som jag ser det är priset. Med porto etc kostar båda alternativen ca 3500 kr. Något jag tycker är för mycket på en 2000 kronorsbössa. Visserligen en bössa jag stortrivs med. Egentligen skulle jag vilja göra operationen på alla mina tre studsare. Förslag?
Publicerat November 27, 201114 yr Är du toknöjd med bössan är det nog bara att bita i det sura o betala. Jag tror inte du kommer undan billigare än så. Dock skulle jag hellre lämna till Jocke Smålänning AB...han har fixat alla mina bössor genom åren.
Publicerat November 27, 201114 yr vet inte om du har långt till kjells vapen götene men dom tog 2500 om ja inte minns fel:)
Publicerat November 27, 201114 yr Författare Jag bor i norra Skåne. Vet inte hur långt det är. Gjorde de ett bra jobb?
Publicerat November 27, 201114 yr kolla med höglandets vapen, han skulle börja med det och dom han gjort såg snygga ut, det var billigare eller gör det själv om du är lite händig
Publicerat November 27, 201114 yr Här är en med bättre priser: http://www.mj-allservice.se/index.htm /Må
Publicerat November 28, 201114 yr Författare Ett mycket trevligt pris. Trevlig kille. Någon som sett hans arbete? Hur är han ur leveranssynpunkt?
Publicerat November 28, 201114 yr Han har gängat en pipa åt mig ,och levererade den när han sa att han skulle göra det. Rekommenderas Ett mycket trevligt pris. Trevlig kille. Någon som sett hans arbete? Hur är han ur leveranssynpunkt?
Publicerat November 28, 201114 yr Jag vet inte om kolvkam.nu har bytt konstruktion nu, men de gjorde åt en kompis och jag gillar inte den lösningen till 100%. Stolparna är helt runda och "låses" med en skruv. Låsningen blir imho inte helt optimal. Man får dra åt så in i h-e om den skall sitta. Han har tappat kolvkammen en gång, som tur var hittade han den igen. Jag skulle personligen vilja ha någon form av hack i stolparna (eller något liknande) som göra att skruven verkligen låser, alternativt att sidan mot skruven är plan så att skruvan tar bättre. Det blir sämre finjusteringsmöjligheter, men man kanske får hela bössan med sig hem igen... Men, mina erfarenheter av ämnet är begränsade då jag inte har någon egen bössa med justerbar kolvkam. Men man behöver ju inte kunna nåt för att ha åsikter...
Publicerat November 28, 201114 yr Jag bor i norra Skåne. Vet inte hur långt det är. Gjorde de ett bra jobb? jag fick titta på en som han hade gjort de på och tyckte de blev skitsnyggt och bor du i skåne kanske de e lite långt
Publicerat November 28, 201114 yr Författare Marcuself, var det arbete från mj allservice som du menade? I så fall passar det rätt bra. Vi ska åka skidor i sälen i vinter. Han bor nästan på väg dit. Är helt säker på att familjen jublar över ett sådant stopp. Eller i vart fall inte protesterar. Eller i vart fall förstår att det är en Överkomlig eftergift för en glad familjefar under en vecka...
Publicerat December 1, 201114 yr Marcuself, var det arbete från mj allservice som du menade? I så fall passar det rätt bra. Vi ska åka skidor i sälen i vinter. Han bor nästan på väg dit. Är helt säker på att familjen jublar över ett sådant stopp. Eller i vart fall inte protesterar. Eller i vart fall förstår att det är en Överkomlig eftergift för en glad familjefar under en vecka... Ne jag har bara sett från Kjells vapen i götene de ligger utanför Skövde
Publicerat December 1, 201114 yr Ett mycket trevligt pris. Trevlig kille. Någon som sett hans arbete? Hur är han ur leveranssynpunkt? Hej har själv en hagelbock han fixat höjd/sida flera kompisar har fixat kolvarna på samma ställe. Vi är alla nöjda både med jobben som sådana och att han har hållit tidsplanen han sa att det skulle ta. En kompis testade kolvkam först och är inte nöjd med deras fastskruvning,den lossnar lite då & då på hans hagelbock. En till skillnad mellan dom är att han kapar loss och återanvänder delen från din egen kolv så det ser snyggare ut. Han som provade kolvkam fick en förhöjning dom kapat till i ett annat träslag inte riktigt snyggt men funkar lika bra. det är våra erfarenheter av att lämna in till Mattias. det är bara att fråga om du vill veta mera. mvh mazzemas
Publicerat December 5, 201114 yr Författare Ny fråga i gammal tråd. Jag har diskuterat det här med ombyggnad till justerbar kolvkam med mina kompisar. Då har farhågor angående sprickande kolvar dykt upp. Man menar att kolven lätt spricker efter en ombyggnad. Någon som har erfarenheter av detta ?
Publicerat December 10, 201114 yr Är sugen på en justerbar kolvkam. Har hittat kolvkam.nu och min lokala vapenhandel kan också ordna detta. Problemet som jag ser det är priset. Med porto etc kostar båda alternativen ca 3500 kr. Något jag tycker är för mycket på en 2000 kronorsbössa. Visserligen en bössa jag stortrivs med. Egentligen skulle jag vilja göra operationen på alla mina tre studsare. Förslag? http://www.blocket.se/kalmar/Kolvkamshojning_37514633.htm?ca=21&w=3 kanske inte den snyggaste höjningen men billigt...
Publicerat December 10, 201114 yr Har aldrig hört att det skulle ha spruckit hos någon som gjort det. Jag tycker höj och sänkbar kolvkam borde vara självklar standard på alla vapen med självaktning. Både hagel och kula, men särskilt på kulvapen. Montera in ett sikte och kindtillpasssningen är 0. Vet dock att det finns en i Kalix som gör det för en tusenlapp ungefär om jag nu minns rätt.
Publicerat December 11, 201114 yr Författare Jag förstår varför min gamla 1600 inte är utrustad så, men jag håller med dig när det gäller alla vapen som tillverkats efter 1970. Det är ju ytterst få som inte sätter på någon form av optik. Vi måste kräva detta som standard på alla nya vapen!
Publicerat Februari 9, 201214 yr Författare Idag har jag fått tillbaka min kolv från Mattias. Han har gjort ett mycket fint jobb när han byggt om till justerbar kolvkam. Priset går inte heller att klaga på. (har iofs inte fått fakturan än, men hans prislista finns på hemsidan...) ett mycket fint jobb. Rekommenderades tidigare i tråden och jag kan bara instämma med ett brett leende! Tack för tipset!
Publicerat Februari 10, 201214 yr Författare Ska försöka klura fram det. Har lite dåligt med kamera. Kanske går genom mobilen. Om någon vill ha bild per mms går det bra. Skicka nummer...
Publicerat Februari 10, 201214 yr Hej har själv en hagelbock han fixat höjd/sida flera kompisar har fixat kolvarna på samma ställe. Vi är alla nöjda både med jobben som sådana och att han har hållit tidsplanen han sa att det skulle ta. En kompis testade kolvkam först och är inte nöjd med deras fastskruvning,den lossnar lite då & då på hans hagelbock. En till skillnad mellan dom är att han kapar loss och återanvänder delen från din egen kolv så det ser snyggare ut. Han som provade kolvkam fick en förhöjning dom kapat till i ett annat träslag inte riktigt snyggt men funkar lika bra. det är våra erfarenheter av att lämna in till Mattias. det är bara att fråga om du vill veta mera. mvh mazzemas Den enkla förklaringen till varför dom inte använder samma ämne till förhöjningsdelen är att det försvinner material i träet när dom fräser bort biten. Detta innebär att det aldrig blir riktigt hundra passning när biten är nedtryckt. Såg ett reportage därifrån som förklarade det hela. Dom försöker hitta matcande trä så långt det går men det är säkert lite bökigt ibland. //F
Publicerat Februari 10, 201214 yr Författare Helt rätt vad det gäller återanvändning av biten. Det fattas motsvarande sågklingans tjocklek. Dock mindre än jag föreställt mig på min bössa.
Publicerat Februari 11, 201214 yr Författare Om nu allt fungerat ska de önskade bilderna finnas som bilaga. Hoppas det i alla fall..... Edit. Tydligen inte....