Publicerat December 1, 201114 yr Tänkte höra hur mycket skilnader det är mellan dom två fästene i kvallitet och skott fast heter och sånt för det skiljer ju ganska mycket i priset mellan dom två Tack för svar.
Publicerat December 1, 201114 yr Har bara blaserfästen och de är funktionella, heltstottfasta och går att plocka av o på utan konstigheter, har aldrig hört något ont om MAK heller men aldrig provat, den senare ska tydligen ha lägre ringar om jag blivit rätt informerad, kommer säkert fler svar!
Publicerat December 1, 201114 yr Jag har haft bägge och gillar inte MAK. De är överdimensionerade (läs: finesslösa) och armarna som man drar åt är inte infällbara utan sticker ut hela tiden. För egen del är det helt klart Blaser original som gäller framöver, oavsett pris.
Publicerat December 1, 201114 yr Jag har båda sorterna och har inte upptäckt någon funktionell skillnad. Båda är helt skottfasta. men det är klart att MAK fästet inte är lika snyggt eller smidigt.
Publicerat December 1, 201114 yr Författare Okej så mak fästa täker igentligen samma användnings område som org fästa förutom att dom är lite klumpigare och styggare.