Publicerat December 1, 201114 yr Hej, Jag är inte jägare och tycker att vi skall ha varg i Sverige och hoppas att jag är välkommen ändå. Anledning till att jag valt att registrera mig är att jag under lång tid läst här på forumet och lärt mig mycket. Eftersom vargdebatten intresserar mig, så försöker jag hitta sidor där en ev debatt förs på ett sansat sätt och kan lära mig mer om viltvård. Det tycker jag att jag hittat här. Förmodligen kommer jag mest att bara läsa,men tänkte att, om jag är registrerad, så har jag också möjlighet att ställa frågor som gäller viltvård mm. Det känns meningslöst med alla dessa forum, där man antingen hatar vargen och alla "vargkramare" eller förvandlar vargen till något slags kramdjur och hatar alla jägare. Kanske också skall nämna att jag är en kvinna som hunnit fylla 52 och bor på landet mellan Uppsala och Enköping.
Publicerat December 1, 201114 yr Hej, Jag är inte jägare och tycker att vi skall ha varg i Sverige och hoppas att jag är välkommen ändå. Du är inte den första ickejägaren på detta forum, säkert inte den sista heller. Välkommen
Publicerat December 1, 201114 yr Välkommen. Har har vi en ganska lugnt och saklig debatt trotts att majoriteten är jägare, vissa vill givetvis utrota vargen och vissa har accepterat att den är här för att stanna. Dock är nog samtliga här på forumet överens om att stammen bör hållas på en ganska så minimal nivå. detta för att vi ska kunna fortsätta med våra fäbodar, tamboskap och givetvis jakt med löshund. Vi ska kan inte heller sticka under stolen att vargen är en väldigt stor konkurrent till jägarnas bytesdjur. Vad gäller viltvård så har du verkligen kommit rätt, de flesta jägarna och markägarna sysslar med viltvård på olika sätt och i olika omfattning men kunskapen om vad man kan göra och hur man gör det är stor på forumet. //Waxin
Publicerat December 1, 201114 yr Välkommen Upplänning! Du verkar ha en sund inställning till vårt upplevda dilemma även om du per automatik inte delar samma åsikt. Vi är många här med en ganska rigid åsikt i rovdjursfrågan men det betyder inte att vi är egoistiska skitstövlar för det. Hoppas du kommer att trivas.
Publicerat December 1, 201114 yr Hej och välkommen! Jag hoppas innerligt att du har ärliga avsikter med din registrering, vi har väldigt dåliga erfarenheter av extrema vargförespråkare som registerar och sköter sig prickfritt..ett tag för att sen börja leva fan på ren svenska. Om du är den du säger och har de avsikter du beskriver så som sagt jättevarmt välkommen! En nyanserad debatt är viktig för vargen för det största hotet mot arten idag i vårt land är frånvaro av rovdjurspolitik samt extrema åsiter från båda hållen. Om du har andra avsikter så kommer du inte att bli långvarig här kan jag lova dej. / Rikard
Publicerat December 1, 201114 yr Författare Tack, Tack! Jag tror definitivt inte att ni är några egoistiska skitstövlar. Helt övertygad om att ni alla kan vara riktigt trevliga, trots att några av er inte vill ha någon varg alls Vi måste sluta kasta skit och börja lyssna och försöka förstå varandra för att komma någon vart. Rikard; Jag har ärliga avsikter, men med tanke på hur infekterad debatten är, så förstår jag dina farhågor. Det var mycket därför jag, i presentationen, ville göra klart var jag står, då kan ni kasta ut mig när ni vill. Men jag hoppas att vi kan samsas. Om jag skulle ställa några dumma frågor, så måste ni ha lite överseende, jag vet ingenting om jakt och viltvård. Det tänkte jag lära lite av er.
Publicerat December 1, 201114 yr Har faktiskt på kul sparat en mailkonversation med en extremkramare bara för att det är ett så lysande exempel på ren och skär galenskap Denne klev ur garderoben på ett formidabelt sätt då vi varnade för påtvingad semester från forumet och shit så galen denne blev! Så tja för dessa troll gäller inga förhållningregler utan där är det ...noll-vision när det gäller användarkonto här. Tror tveklöst vi kan samsas, skulle tro att majoriteten av medlemmarna är för en liten men frisk stam av varg i landet men jag vet inte, har ingen koll riktigt för frågan är så fantastiskt uttjatad. Och dumma frågor är helt ok Må väl! Mvh!
Publicerat December 2, 201114 yr Jag gillar inte heller vargar i den utsträckning som dom finns nu så vi ska nog komma bra överens :-) ha det gött!
Publicerat December 2, 201114 yr Hej jämngammal, Jag älskar vargar................ bara dom inte befinner sig i Skåne med omnejd
Publicerat December 2, 201114 yr Författare Hubler; Det hoppas jag. Du och jag kanske kan lösa hela problemet och bestämma hur många vargar vi ska ha. 1sjonsson; Intressant,det ska jag försöka titta på. Jag har fått uppfattningen att samerna inte behöver ha vargar, men det är förstås problem med andra rovdjur också. Skåningen; Ja, det är så klart alltid lätt att säga "jag vill ha varg", så länge man slipper ha dom inpå sig. Men jag skulle verkligen vilja ha varg där jag bor och jag har svårt att tänka mig att jag skulle ändra mig om dom verkligen kom. Och andra sidan kan man aldrig veta hur man reagerar i situation förrän man befinner sig i den. Vi har en stuga ett par mil från Särna och där finns dom sägs det, men jag har aldrig sett eller hört någon.
Publicerat December 6, 201114 yr Flyttat en hel radda inlägg till en nyskapad tråd i annan area. Hit närmare bestämt. Och så kör vi denna presentation som det är tänkt. / Rikard