Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro 220 DC40 Batteri indikator

Featured Replies

Publicerat

Ladda halsbandet föra helgen för det va total tomt.

Har legat i väskan sen föra helgen full laddat.

Skulle sätta på hunden halsbandet och handenheten visar inte så mycket som ett streck på batteri indikatorn för halsbandet.

Har haft hals bandet igång nu sedan strax före 14:00 idag och än har halsbandet inte lagt av.

Förövrigt visar det full mottagning och kommunikation med handenheten.

Vad kan ha hänt?

Vad kan jag göra?

Sakerna är ny sen i somras.

Har gjort en updatering, gjordes idag.

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har varit med om nästan samma sak med 220 handenheten och ett dc-40 halsband. Jag hade laddat halsbandet under natten och åkte ut för att släppa drevern på morgonen. Slog på halsbandet och då varnar handenheten för att batteriet i halsbandet har låg nivå. Det dog aldrig men jag vågade inte chansa och släppa hunden utan pejl så jag fick åka hem igen....Stoppade halsbandet i laddaren igen direkt när jag kom hem och efter bara någon minut så visade indikatorn på laddaren att det var laddat. Startade halsbandet igen och då visade handenheten att det var fullt. Slutsats: Jag tror det var nått fel på mjukvaran, handenheten tolkade batterinivån i halsbandet fel för det var ju uppenbarligen fullt. Detta har hänt två gånger totalt. Sen den första gången har jag alltid en bil-laddare med mig till halsbandet. Andra gången det hände kopplade jag in halsbandet i laddaren nån minut i bilen och sen visade handenheten att batteriet var fullt.

Publicerat

känner igen dilemmat i mitt fall så berodde det på att när man stänger av DC-40 så måste man hålla inne knappen tills lampan slocknar om inte så stängs den inte av och då står man där med ett tomt batteri, kan vara värt att pröva, funka för mej

Publicerat

känner igen dilemmat i mitt fall så berodde det på att när man stänger av DC-40 så måste man hålla inne knappen tills lampan slocknar om inte så stängs den inte av och då står man där med ett tomt batteri, kan vara värt att pröva, funka för mej

Brukar inte ens titta på batteri statusen som anges i handenheten.

Vad jag gör är att alltid plugga in halsbanden för laddning kvällen innan jakt detta oberoende när de blev laddade sist.

Till rutinerna hör också att ladda halsbanden på söndag kväll då jag kommer hem från helgens jakt.

Då vet jag att halsbandet alltid är fullladdat.

Batterierna tål att småladdas.

//Lasse D.