Publicerat December 4, 201114 yr ...förutom de som bor i Södermanland alltså. Nja, jag är en jägare som inte jagar. Jag har allt jag behöver för jakten; licenser, vapen och mark. Men, jag har inte fått till det. Skjutit lite fågel men inget större. Har inga jaktintresserade i släkten och mina bekanta jagar inte eller jagar ensamma. Så det blir inte av. Vill jättegärna börja jaga men känner att jag behöver få med mig en jaktkompis som har kontatker på spårhund och vet vad man gör efter skottet. Kan ju inte låta maten bli förstörd. Den enda gång jag försökt mig på att jaga något matigt - rådjur - slutade det med en fullständig miss (inte ens en skada) - kikaren hade lossnat mellan inskjutningen på banan och jakttillfället. Det fick mig att tappa sugen. Den viktigaste anledningen att jag vill komma igång med jakten är att jag ogillar köttindustrin. Jag blir lite betryckt när jag står på ICA och tittar på plastköttet och tänker på hur de djuren haft det - dessutom gör de något konstigt vid paketeringen, de luktar märkligt när man öppnar paketet. En av mina kompisar jagar på min mark och det han fäller får jag av - färdigstyckat och fint. Känns himla bra för då vet jag hur djuret haft det i livet och hur det dött. Vi (eller om man ska vara petig - ni) jägare får så mycket skit för att vi jagar och dödar djur. Uppriktigt sagt tycker jag att alla som äter industrikött saknar talan i det ämnet. Det var lite om mig - när det gäller jakt. Annars är jag make och far, bor på landet och jobbar med datorer i stan. Vill ha hund men hinner inte. Tjenixen /Sörmlänning
Publicerat December 5, 201114 yr Hej och välkommen hit! vill du ha fler jaktkompisar i södermanland så ska väl inte det vara ett problem! Jag hjälper dig gärna med jagandet det är bara att skicka ett pm!
Publicerat December 5, 201114 yr Välkommen bra med fler sörmläningar på forat o att få med en jaktkompis att lära av o få hjälp med spårhund är nog inte ett större problem inne på detta forum. Mvh. Roffe
Publicerat December 6, 201114 yr bra med fler sörmläningar på forat Det råder det delade meningar om... Du är dock välkommen. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 7, 201114 yr Välkommen! Klart du ska jaga, hämta hem och laga till din egen mat från skogen! /ekebo