Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevertik/hane

Featured Replies

Publicerat

Hej på er.

Jag är intresserad av att köpa en 2-4 år gammal hund som är jaktprov/utställningsmeriterad.Känner ni till ngn som har en sådan till salu så pm-a gärna.

Min drever har gjort sitt i skogen pga lungödem

mvh nk

Publicerat

Funkar inte om du dopar med furix innan jakt?

Publicerat
  • Författare

Funkar inte om du dopar med furix innan jakt?

Furix? Vad är det?Jag har bara använt lergigan

Publicerat

Furix? Vad är det?Jag har bara använt lergigan

Vätske drivande medicin.. Har jag fått utskrivet till min drever, och det funkar mycket bättre nu.. men han är ju fortfarande inte som han borde vara...

Publicerat
  • Författare

Ger du det före eller efter jakten?

Publicerat

En timme före :)

Publicerat
  • Författare

Ingen som har ngt tips?

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det här verkar vara svårare än jag trodde

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Publicerat

Vem säljer en fungerade hund ;)

Publicerat
  • Författare

Vem säljer en fungerade hund ;)

Uppfödare?

Publicerat
  • Författare

Mailade de men fick inget svar.Tack

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Mitt sökande fortsätter.

Har haft hemma en tik och en hane på 3,5 år vardera.Tiken var väl söder men dåligt sök och rota i gamla spår.

Hanen ( från Norge ) var väldigt rädd och högg efter pojken så han fick inte uppehålstillstånd i Sverige.Med andra ord så höll inte hundarna vad folk lovade.

Publicerat

Vad är felet med att skaffa en gosig busig liten drever valp som du tränar upp själv till vad den ska bli..en riktigt drivare :) ?

Publicerat
  • Författare

Problemet är att jag har en liten pojk på dryga året och det kommer en liten palt till i augusti så tiden kommer inte att räcka till

Publicerat

Problemet är att jag har en liten pojk på dryga året och det kommer en liten palt till i augusti så tiden kommer inte att räcka till

Jaha då förstår jag, både roligt men lite tråkigt ändå då. Men hör dig för med Härkilas? om inte dom kan undvara någon..fast där kanske du testat redan// Lycka till med sökandet iaf ;)
Publicerat
  • Författare

Härkilas har inget.

Jag har testat 2 hundar ( ej härkilas )...en tik från Sverige och en hane från Norge.Ingen av de var ngt att ha....hanen gjorde tom utfall mot pojken så han fick inte uppehållstillstånd :)

Publicerat

Kolla med honom...

http://www.ackers.se/

Om inte så har han ju en meriterad hane, men då måste du ha svängdörrar på plånboken ;)

Publicerat

Mitt sökande fortsätter.

Har haft hemma en tik och en hane på 3,5 år vardera.Tiken var väl söder men dåligt sök och rota i gamla spår.

Hanen ( från Norge ) var väldigt rädd och högg efter pojken så han fick inte uppehålstillstånd i Sverige.Med andra ord så höll inte hundarna vad folk lovade.

Du skulle nog ha provat att jaga med ägaren och inte ta hem tiken.. Det tar långtid för en vuxen hund att prestera efter flytt... Jag vet om en högt meriterad jämthund som togs till Sverige från Finland för DYRA pengar, den hade inget sök alls det första året.. Relationen husse hund tar tid att bygga upp och en hund som aldrig har träffat dig läre knappast veta hur du funkar och där med inte vågar söka ut som den brukar...

Publicerat
  • Författare

Kolla med honom...

http://www.ackers.se/

Om inte så har han ju en meriterad hane, men då måste du ha svängdörrar på plånboken ;)

Hanen är såld men han har inte uppdaterat sidan på läänge och ngt annat har han inte

Publicerat
  • Författare

Nu har jag hämtat hem en 2 årig hane.Verkar vara bra än så länge.Ni kan se hans stamtavla på skk hunddata SE16730/2010

Publicerat

Nu har jag hämtat hem en 2 årig hane.Verkar vara bra än så länge.Ni kan se hans stamtavla på skk hunddata SE16730/2010

Verkar inte vara fel på den linjen inte :), Bara att hoppas hunden funkar till nästa släpp=)

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu är Nicke en de av familjen :)

Publicerat

Nu är Nicke en de av familjen :)

Roligt roligt :)