Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ta bort riktmedel på tikka battue

Featured Replies

Publicerat

Har som sagt en tikka battue light som jag redan tagit bort skenan på och nu tänkte ta bort kornet längst fram. Skruvade bort den synbara skruven men fick inte bort kornet iaf, är den fastsvetsad eller finns det någon mer skruv?

Någon som gjort denna operation?

Publicerat

Ta bort kornet, där under sitter det säkert en skruv

Publicerat

Hej

Det sitter en skruv under kornet.

För att få loss allt tar du först bort kåpan som sitter i ett kil spår och som är ganska lätt att få av.

För att kornet ska lossna så måste du knacka ut sprinten som sitter rakt igenom.

hoppas du förstår vad jag menar? :)

mvh

Publicerat

Bara en fundering här...

...varför skaffar man en Battue om man inte vill ha öppna riktmedel??? :huh:

Det är ju liksom hela poängen med den modellen...

Den är ju riktigt mysig att skjuta med om man avänder de öppna liksom...

Publicerat
Bara en fundering här...

...varför skaffar man en Battue om man inte vill ha öppna riktmedel???

+1!!

Spöstraff för H-VETE!

Jag förstår verkligen inte varför i hela världen du köpt ett gevär som har helt suveräna öppna riktmedel och sedan förstör den genom att ta bort dom. Jag känner avsmak och bitterhet, fy f*n.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Bara en fundering här...

...varför skaffar man en Battue om man inte vill ha öppna riktmedel??? :huh:

Jag vill t o m hävda att de är bland de bästa öppna riktmedel som går att få, jag stortrivs med de som sitter på min. :wub:

Fast var och en gör ju som man vill, men ett gott råd är att hålla koll på vart man lägger grejorna sen, för de är fan inte billiga att köpa.. :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Hej

Det sitter en skruv under kornet.

För att få loss allt tar du först bort kåpan som sitter i ett kil spår och som är ganska lätt att få av.

För att kornet ska lossna så måste du knacka ut sprinten som sitter rakt igenom.

hoppas du förstår vad jag menar? :)

mvh

Jag förstår vad du menar men får inte bort kornet, vet inte hur mycket man vågar slå.

Och varför jag köpte en battue är enkelt, hade tänkt köpa en t3 lite men när jag sedan kom över en billig battue lite som hade skjutit 15 övningsammo och som hade sikte och utan en skråma så va valet ganska enkelt...

Publicerat

Fast var och en gör ju som man vill, men ett gott råd är att hålla koll på vart man lägger grejorna sen, för de är fan inte billiga att köpa.. :ph34r:

+1

Lite onödigt hårda ord i mellanåt i tråden kan jag tycka.

Jag skulle inte heller ha några betänkligheter att skruva bort riktmedlen på en Battue, om jag var ute efter en kort smidig T3:a och det dök upp en Battue för ett bra pris... Det viktiga dock, som MM var inne på, är att förvara dessa på ett bra ställa för att kunna återställa bössan vid ev försäljning.

/Må

Publicerat

+1

Lite onödigt hårda ord i mellanåt i tråden kan jag tycka.

Jag skulle inte heller ha några betänkligheter att skruva bort riktmedlen på en Battue, om jag var ute efter en kort smidig T3:a och det dök upp en Battue för ett bra pris... Det viktiga dock, som MM var inne på, är att förvara dessa på ett bra ställa för att kunna återställa bössan vid ev försäljning.

/Må

Och ändå så finner jag inget personangrepp i tråden. ;)

Hur som, jag måste hålla med. Spöstraffet är enbart ämnat till de som försöker sälja dessa förnämliga gevär utan dessa öppna riktmedel och samtidigt tror att de kan få samma pris som ett gevär med. Var och en får givetvis göra som de själva vill angående att ta bort riktmedlen, men förvänta er inte att få samma pris på geväret som om ni hade haft dessa med i försäljningen.

TS; skruva bort de öppna riktmedlen om du vill, men ha dessa för bövelen i säkert förvar. ;)

Mvh

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Jag kan inte skjuta med öppna riktmedel och gillar dom inte, så istället för att ha kvar dom så dom fastnar i grenar så tänkte jag ta bort dom så dom är i bra skick vid en eventuell försäljning. Men jag förstår vad alla menar men som sagt det är ju upp till var och en vad man trivs med.

Publicerat

Jag förstår vad du menar men får inte bort kornet, vet inte hur mycket man vågar slå.

Och varför jag köpte en battue är enkelt, hade tänkt köpa en t3 lite men när jag sedan kom över en billig battue lite som hade skjutit 15 övningsammo och som hade sikte och utan en skråma så va valet ganska enkelt...

Det behövs inte mycket våld.

Ta en syl eller en lite purr och knacka så att pinnen sticker ut,sen är det bara att ta en tång och dra ut den:)

lycka till

mvh

Publicerat
  • Författare

Det behövs inte mycket våld.

Ta en syl eller en lite purr och knacka så att pinnen sticker ut,sen är det bara att ta en tång och dra ut den:)

lycka till

mvh

såja nu är den borta :) bössan både känns och ser smidigare ut, tack så mycket.