Publicerat December 6, 201114 yr När jag skulle åka till jobbet imorse vid halv 6 tiden såg jag konstiga släpmärken på gårdsplanen mellan våra bilar, kikade lite men fattade inte vad det var. Ringde sedan min sambo på morgonen och då sa hon att 3 av dom 4 rävarna som hängt på hundgårn var borta och att släpspåren gick in under huset. Svårt att se spårstämplar, men under huset ligger nu 2,5 rävar nergrävda och gömda. Satte upp åtelkameran nu, så får vi se om det kommer tillbaka i natt. Måste ju vart lodjur lr räv, vad tror ni?
Publicerat December 6, 201114 yr Gissar på Lo +1 Förmodligen ett första tecken på matbrist, snart får polisen arslet fullt med anmälningar om misstänkta jaktbrott. Svält brukar ju till slut resultera i död, oansvarigt agerande från NVV. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 7, 201114 yr Sicken gynnare, troligen lo. Synnerligen "vilt" beteende, sök tillstånd efter verifiering eller ring F_C, han är där på en styv timme.
Publicerat December 8, 201114 yr Tror inte du kan ta det i fällan. Aldrig att de godkänner ditt hus som godkänd fälla...
Publicerat December 15, 201114 yr Visst har jag hört talas om tamkatter men Lodjur som lägger födan (rävar) under människors hus? Det måste va riktigt dåligt med rådjur
Publicerat December 15, 201114 yr Jag sköt två rävar på en åtel en natt för ett par år sedan. När jag på morgonen skulle hämta rävarna så var båda borta men jag följde spåren från åteln. Ena räven var gömd i ett stenrös, den andra låg lite halväten under en gran. Vem hade gjort detta under morgontimmarna då jag sussade som ett litet barn?? Jo, en annan större räv. Därför gissar jag på räv. Jag tror att ett lodjur hade burit iväg rävarna längre. En gissning bara.....
Publicerat December 15, 201114 yr De största rävtjuvarna i världen är räven själv. Under mina år som väldigt aktiv rävjägare i England så sköt man första räven och sedan var det bara att vänta på att resten skulle komma ut och käka upp sin polare... I dag så har jag betydligt bättre koll på trikiner så det är ingen metod jag längre tillämpar men räven äter allt!