Publicerat December 7, 201114 yr I vinter kommer det bli första gången jag kommer ha hundarna i hundgård. Dom kommer inte va ute när det blir extremt kallt men ändå några minus grader. Nu till sak, ger ni era hundar mer mat under vintern just för kylan? Jag vet att man ger betande djur mer mat vinter tid. Mina hundar sitter inte i hundgård hela dagarna utan några timmar på dagen. Behöver jag ge mina hundar mer mat eller behövs det inte. Jag försöker träna mina hundar året om kan tilläggas.
Publicerat December 7, 201114 yr I vinter kommer det bli första gången jag kommer ha hundarna i hundgård. Dom kommer inte va ute när det blir extremt kallt men ändå några minus grader. Nu till sak, ger ni era hundar mer mat under vintern just för kylan? Jag vet att man ger betande djur mer mat vinter tid. Mina hundar sitter inte i hundgård hela dagarna utan några timmar på dagen. Behöver jag ge mina hundar mer mat eller behövs det inte. Jag försöker träna mina hundar året om kan tilläggas. Generellt förbrukar alla djur(inkl människan) mer energi när det är kallt. Men jobbar hundarna hårdare när det är "varmare" än när det är kallt så är energiförbrukningen ung lika. Jobbar hundarna lika mycket när det är kallt så behöver dom lite mer mat......
Publicerat December 7, 201114 yr Författare Generellt förbrukar alla djur(inkl människan) mer energi när det är kallt. Men jobbar hundarna hårdare när det är "varmare" än när det är kallt så är energiförbrukningen ung lika. Jobbar hundarna lika mycket när det är kallt så behöver dom lite mer mat...... Lite extra i skålen kanske bara gör gott då.