Publicerat December 8, 201114 yr Jag fick precis ett samtal från en jaktkamrat som berättade att en kompis till honom i helgen fällt en galt på 184 kilo vars undertänder stack ut 14 cm från käken. I helvete var min reaktion och motiverade det med att tänderna i princip måste gå runt trynet på grisen för att de ska kunna vara i den storleken. Då slog det mig, jag är medlem på ett forum där vi tillsammans säkerligen har fällt en bra bit över 1000 vildsvin så var finns svaren om inte här? Jag har hört om tänder från turkiska grisar som utdragna mäter uppemot 30 cm men inte här hemma. De största tänderna, förutom från grisen ovan, jag har hört om här var en galt som gick i ett hägn hos en gammal vän till min far. När hägnet skulle bort så sköts galten och tänderna på 200 kilosklunsen mättes till 23,8 cm. I min jaktdagbok presenterar jag en galt med ett utstick på 84 mm där tanden mätte 213 mm. Med samma förhållande innebär det 140 mm utstick skulle innebära tänder om 350 mm! Jag sökte igenom forumet och hittade lite bilder på långa tänder men inga vad jag tror hamnar i klassen enligt ovan. Så därför till min fråga; hur långa är de längsta tänderna som ni har stött på?
Publicerat December 8, 201114 yr En bekants, bekant, tja. Under tiden som ni andra begrundar det hela och faktiskt har svar på sak, tillåter jag mig att roa er lite med följande bild. I min värld är det där montaget underbart, ja kanske rent av tyskt i inspiration. /Christian
Publicerat December 8, 201114 yr En bekants, bekant, tja. Under tiden som ni andra begrundar det hela och faktiskt har svar på sak, tillåter jag mig att roa er lite med följande bild. I min värld är det där montaget underbart, ja kanske rent av tyskt i inspiration. /Christian Kanon!! Vanligt med sådana montage på vårtsvin för övrigt. Men då finns det ju lite mer bete från början. // John
Publicerat December 8, 201114 yr Författare En bekants, bekant, tja. Under tiden som ni andra begrundar det hela och faktiskt har svar på sak, tillåter jag mig att roa er lite med följande bild. I min värld är det där montaget underbart, ja kanske rent av tyskt i inspiration. /Christian Fantastiskt! Har sett ett liknande på en vägg nere i Polen. Tilläggas bör att jag har fått en bild på galten nu och ska bara klargöra med honom att jag får lägga upp den. Att tänderna är stora råder det inga tvivel om däremot om det är 14 cm utstick låter jag vara osagt.
Publicerat December 9, 201114 yr Låter märkligt.. 3/4 delar av betarna syns inte och ligger inne i käken! 56 cm är helt orimligt! Det var ingen elefant han sköt..?