Publicerat April 26, 200620 yr Någon som vet hur det går till och var man kan åka? Har noterat att Junsele och Orsa har verksamhet, men vad gäller för kriterier? antar att det inte är frigång till björnarna för hundägarna :
Publicerat April 26, 200620 yr Någon som vet hur det går till och var man kan åka?Har noterat att Junsele och Orsa har verksamhet, men vad gäller för kriterier? antar att det inte är frigång till björnarna för hundägarna : Är det TJT:en som ska ut på björntest ??? :
Publicerat April 27, 200620 yr Hej Alfie. Jag känner inte till Junsele men dock Orsa där jag själv testat, Båda är väl av samma kvalitet vad det gäller verkligheten eller rättare sagt avsaknad av just verkligt förhållande. I Orsa så var det 11 björnar framme vid testtillfället,?? Händer ofta i skogen ! Ska till hösten till Norge och där Narmskog som har ett helt annat upplägg av testet som jag iaf tycker ger mig mer. Se Jakt & vapen nr 12 2005. Övriga test (Skånes djurpark) ger om möjligt ännu sämre preferenser vad det gäller hundens kvaliter i samband med björnkontakter. Björnhunden