Publicerat April 26, 200620 yr Hej kompisar Jag fundera på att köpa en ny jacka, en röd windstopperfleece. Men här är det mitt fråga kommar ? Er det helt dumt att köpa den i rö d när jag skall gå ihop med min kompis med hunden inom passet. Av grund av såkerhet är röd bra, men vad tycker älgen ? I Danmark har vi inte så många älgor Hoppas ni kann forstå mitt svensk Ole
Publicerat April 26, 200620 yr Älgen är i det närmaste färgblind så färger är inga problem,däremot så uppfattar dom kontrast bra så du kan undvika neonrött och satsa på en matt röd färg. /Micke
Publicerat April 26, 200620 yr eller en fleece jacka eller väst i Blazecamo ( svart realtree mönster på neonrött) det bryter upp väldigt bra mot bakgrunden så djur utan färgseende ser knappt en här bild på blaze camo http://www.cabinplace.com/tgblazeEZform.htm dock på sängkläder (jänkare är verkligen ett konstigt släkte)
Publicerat April 26, 200620 yr Fan de där sängkläderna vill jag ha!!! Har idag kamofärgade sängkläder i grönt/brunt och svart. ;D Köp du jaktkläder som är röda, inga problem!!!
Publicerat Maj 9, 200620 yr Bara konturerna blir upplösta så är inte rött något problem vid älgjakt. Har fått för mig att det är siluetten som älgen reagerar på. Sängläderna är nästan ett måste Perfekt att ha i sommarstugan. Kanske man får sova ifred. /HS7520
Publicerat Juli 7, 200620 yr Har använt röd tröja med windstopper länge vid älgjakten. Min erfarenhet är dock att den röda färgen troligen ser ganska ljus ut för älgen. Om jag befinner mig i mörk skog får jag känslan att älgen upptäcker mig enklare än i ljus/öppen terräng. Ska prova med denna till hösten. http://www.swedteam.com/index.phtml?r_d=cg...69037&type=
Publicerat Juli 7, 200620 yr Hej kompisarJag fundera på att köpa en ny jacka, en röd windstopperfleece. Men här är det mitt fråga kommar ? Er det helt dumt att köpa den i rö d när jag skall gå ihop med min kompis med hunden inom passet. Av grund av såkerhet är röd bra, men vad tycker älgen ? I Danmark har vi inte så många älgor Hoppas ni kann forstå mitt svensk Ole Älgen är färgblind. ;D