Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vaplfoder

Featured Replies

Publicerat

Vet ej om denna varit uppe, men vilket valpfoder rekomenderar ni till min Wachtel?

Publicerat

Royal Canin (för storvuxna hundar) eller ett med ca 30% protein och mindre andel fett(15-20%). Håll hunden slank upp till ca. 8månader. Jag tror R C innehåller c-vitamin annars ge ca. 50mg /dag.

mvh wachtelman

Publicerat
Royal Canin

Kan bara hålla med använder detta till min Wachtelvalp och det verkar funka bra fin i pälsen osv.

Du kan kolla mer på länken nedan. Tyvärr rätt dyrt men jag tror det kan vara värt detta åtminstonde medan dom är valpar och växer.

http://www.royalcanin.se/default.aspx?page...019〈=sv

Publicerat
Vet ej om denna varit uppe, men vilket valpfoder rekomenderar ni till min Wachtel?

Eukanuba är också ett bra foder.  :D

Kan bara hålla med använder detta till min Wachtelvalp och det verkar funka bra fin i pälsen osv.

Du kan kolla mer på länken nedan. Tyvärr rätt dyrt men jag tror det kan vara värt detta åtminstonde medan dom är valpar och växer.

http://www.royalcanin.se/default.aspx?page...019〈=sv

Alla foder av högre kvalitet är dyra. Eukanuba jägarrabbat har var 5:te säck gratis, men då ska Du vara medlem i JF också och visa medlemskort med medlemsnummer.

Royal Canin (för storvuxna hundar) eller ett med ca 30% protein och mindre andel fett(15-20%). Håll hunden slank upp till ca. 8månader. Jag tror R C innehåller c-vitamin annars ge ca. 50mg /dag.

mvh wachtelman

Dagens foder är av så hög klass att det behövs inte mer än om Du ger valpen vuxenfoder så får Du ge kosttillskott.

Lycka till kompis med den fyrbenta!

:D

Publicerat

Jag har kört med eukanuba från att min var ca: 10 veckor och jag är helnöjd.

Att det finns nära tillhands är ju också ett plus ( Zoo & Hundtjänst).

Ta hem några gratisprover och välj det som hunden verkar gilla bäst.

Mvh/ Andreas

Publicerat

Låt valpen äta det som uppfödaren rekommenderar. Det är inte bra för en valps mage att byta foder så där. :D

Publicerat
  • Författare
Låt valpen äta det som uppfödaren rekommenderar. Det är inte bra för en valps mage att byta foder så där.

Tack för era svar, tanken var väl att behålla samma foder. Men om man skulle byta, på vilket sätt är det inte bra för valpens mage?

Publicerat
Tack för era svar, tanken var väl att behålla samma foder. Men om man skulle byta, på vilket sätt är det inte bra för valpens mage?

Ha en hund fast och bra avföring så tyder det på att fodret är bra. Avföringen är inte lika fast hos en valp som en vuxen hund.

Lycka till!

Publicerat

Vi har haft Purina Proplan men nu slutar vi med den eftersom Purina har försämrat Jägarrabatten från 30% rabatt till ca:16%. Nu kommer via att köra med Eukanuba och deras jägarrabbat!

Publicerat
Vi har haft Purina Proplan men nu slutar vi med den eftersom Purina har försämrat Jägarrabatten från 30% rabatt till ca:16%. Nu kommer via att köra med Eukanuba och deras jägarrabbat!

Förståndigt av Er.

:D