Publicerat December 11, 201114 yr Var nyss å hämtade min 5-25 PMII men nu är ju frågan vilka fästen ska man ha? 34 mm tub så då är frågan finns det nåt vettigt till Sako? Tänkte kröna 243:an med den.
Publicerat December 13, 201114 yr Sako optilock ringar finns väl som 34 mm och som passar de vanliga baserna, om jag förstod listan rätt... "LO PHO" antar jag betyder låga med fosfaterad finish. Din SuB har väl 56 mm objektiv? Då är frågan om det blir trångt med låga ringar. Men är inte pipan extremt tjock så ska det gå bra. Det är sällan man stöter på för låga Sako ringar //Mv. Danne
Publicerat December 13, 201114 yr Författare Har hunnit göra en kovändning och ska montera SoB:n på 700:an istället. Blir nog Warne som får lösa montaget.
Publicerat December 13, 201114 yr Den Meopta 3-9X42 som du har. Är det modellen Meostar med 1" tub? I sådana fall har jag en sådan själv. Fabriksny för under fyratusen. Kvalade direkt in som ett av de mest prisvärda 1" tub siktena... //mv Danne