Publicerat December 12, 201114 yr Lite tokig rapportgång men det redde vi ut sen. Granne rignde o undrade om jag inte ville ut och släppa blackie på en trafikgris. Killen är inte med i NVR så jag menade på att det måste gå via polis först. Föraren kände markägaren och ringde honom först, polisanmälan gjordes medan vi va på väg ut. Kom dit rätt omgående, bilen blev skadad i kofångaren och styrstagen, bakdelen på grisen ska ha kommit lite under bilen. Liten asfalterad väg och ingen trafik direkt så jag tog Blackie i koppel och hon markerade ett sprätt i vägkanten så jag kopplade loss. Hon gick in 5 m o pissade.. kom ut på vägen igen och strosade runt o passade på att skita oxå... Sen gick hon in på löpan och ca 80 m in går hon igång o vrålar. Jag går på direkt och det går loss omgående, rör sig i gångstånd. står igen några hundra meter bort men så fort vi kommer intill rör det på sig igen. Men det går inte så fort så jag ansåg att vi kommer hinna ifatt. tänkte först gå ut till bilen men det kändes onödigt. Skickar in markägaren mot en åkerplätt i förpass där det rör sig mot. Men jag hinner rätt snart ifatt gångståndet när det går över en mosse. Går och halvspringer bakom tiken och grisen 3m framför rakt ifrån mig. Rör mig några meter i sidled då ställer galten upp sig i bredsida o får en smäll mot bogen, han går omkull direkt och sparkar våldsamt så Blackie har nog rätt ont i skallen skulle jag tro.. för inte har hon vett att flytta på sig.. Min kula tog nog lite högt så jag satte knät på den och stack den oxå mest för att jycken inte skulle bli allt för mörbultad eller biten medan hon frenetiskt luggade grisen. Den gick nog totalt en 900m från olycksplatsen men låg som sagt nära vägen i början. Sådär då kom vi upp i 50 grisar för tiken innan nyår.. kanske ska sikta mot 60 nu då Det jag kunde se lite snabbt sådär va att vänster bakben va av längst ner precis ovanför klöven. Troligen skador i bäcken eller nått sånt för annars hade det gått undan ordentligt misstänker jag.
Publicerat December 13, 201114 yr Halvspringer Du?!? Kul att någon lyckas få död på eftersöksgrisarna.
Publicerat December 13, 201114 yr Författare Halvspringer Du?!? Kul att någon lyckas få död på eftersöksgrisarna. Allt är relativt... i jämförelse med när jag går elle står.....
Publicerat December 13, 201114 yr Är lika förvånad som Musköt. Bra jobbat som vanligt. Du har ju mer än 2 veckor på dig att komma upp i 60 st för Blackie så det känns inga problem om hon får jaga som hon vill. Lass
Publicerat December 13, 201114 yr Författare Är lika förvånad som Musköt. Bra jobbat som vanligt. Du har ju mer än 2 veckor på dig att komma upp i 60 st för Blackie så det känns inga problem om hon får jaga som hon vill. Lass Problemet är ju att man ska jobba ibland oxå.. eller så är det familjen som vill julstöka... själv anser jag nog att jag mest är i vägen..
Publicerat December 13, 201114 yr Problemet är ju att man ska jobba ibland oxå.. eller så är det familjen som vill julstöka... själv anser jag nog att jag mest är i vägen.. Troligen är du inte ensam om att tycka det.