Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
sidde

Öppen skjutbana runt Uppsala?

Recommended Posts

sidde

Hej alla!

Har precis flyttat till Uppsala och nu försöker jag hitta en skjutbana som är öppen så här års, tänkte prova några nya laddningar inför toppjakten i januari. Någon där ute som har ett tips?

Tack på förhand

/Daniel

Outdoorsman

Ekebyboda stänger aldrig... kör ut ur stan vid Börjetull och fortsätt 272:an några kilometer så hittar du en skylt in till vänster. Kör en bit till och sedan in till höger, och sedan vänster efter ytterligare en bit. Väl skyltat, du bör inte kunna missa det. När du kommer in på banområdet så finns det en inskjutningsbana till höger om älgbanan som du kommer att ha på höger hand. Gå upp i tornet, plocka en inskjutningstavla och kör hårt!

storviltsjägaren

kan rekomendera Ekebyboda riktigt fin skjutbana

qvarnhill

Bor du söder eller öster om Uppsala så har du Kvarnmyra mellan Almunge och Länna, där är inskjutningsbänken öppen alla vardagar mellan 9 och 5 tror jag det är.

sidde

Tack så mycket! :D

Har varit och kollat på båda banorna nu och det verkar ju riktigt fint. Måste man vara medlem för att få skjuta på Ekebyboda eller hur funkar det? :wacko:

Sen funderade jag på om det går att skjuta på 300-metersbanan i Kvarnmyra eller om den är stängd för året? Vore trevligt att prova några smällar på 200-meter bara för att se om man ens har en sportslig att träffa en tjäder på det hållet...

Mvh

Daniel

qvarnhill

Tack så mycket! :D

Sen funderade jag på om det går att skjuta på 300-metersbanan i Kvarnmyra eller om den är stängd för året? Vore trevligt att prova några smällar på 200-meter bara för att se om man ens har en sportslig att träffa en tjäder på det hållet...

Mvh

Daniel

Vet inte hur det är med långhållsbanan men ring någon i llubben och fråga, telefonnummer på nätet eller anslag på skjutledarhytten vid älgbanan/inskjutningsbänken.

Christopher Ekström

Blev det något svar på frågan om man måste vara medlem för att kunna skjuta på Ekebyboda? Ska hämta mina vapen i helgen, och nu är jag ju löjligt sugen på att komma ut på banan och skjuta in dem!