Publicerat December 14, 201114 yr Vet inte om det är rätt kategori, men testar här. Jag och övriga jaktkamrat fundera på att sätta ut en åtelkamera vid en saltsten, och eventuellt göra en björnåtel till vårkanten.. Och vi funderar då på en åtelkamera med MMS & Mailfunktion, och min fråga är då om det går att lägga in flera telefon nummer och ev mejladresser? och vad ska man välja för åtelkamera till detta och sen vad för regler som gäller vid björnåtel, nån sa att man inte får göra en hursomhelst och att vissa regler gäller och att man får lov anmäla om man gör en, stämmer detta? Vi har sett både björn skit och spår efter den under de senaste två åren, men ingen i jaktlaget har sett den, så vi vill testa om vi kan få den på bild iaf. Tack i förhand
Publicerat December 14, 201114 yr Mail har jag inte sett någon som har men MMS har i princip alla. Såg en åtelkamera för ett tag sedan som kunde ha upp till 5 olika mottagare och egentligen skulle alla rent tekniskt kunna ha flera mottagare men de har inte tänkt på det vid konstruktionen av mjukvaran och då är det inte säkert att det går. (separerade nummer med komma i inställningarna kan man testa t ex) Vad gäller björnåtel så är det under diskussion men ännu inte lagligt så vitt jag vet. Att sätta en åtelkamera där man har tagit ur vomen på en älg t ex är helt ok, så länge du har tillstånd för din åtelkamera
Publicerat December 14, 201114 yr Hej !!!! Här kan du läsa om åteljakt på björn & vilka regler som gällde i år. Kan säga att man t.ex. inte fick börja anlägga åteln före den 1 augusti. Det skulle tas bilder före anläggandet och när jakten var slut så skulle det tas bilder på att man städat upp. Sen fick man inte ha mer än 25kg åtel material på åteln. Du måste ha/söka tillstånd från länsstyrelsen för att få sätta upp en åtelkamera.
Publicerat December 15, 201114 yr Företaget Z-aim har åtelkamera md mms och mail, tror det var 6 olika mottagare. Både på mail och mms. Jag köpte en sådan, ca 2500 men har ännu inte fått det att funka.
Publicerat December 16, 201114 yr många/de flesta kameror klarar både av mail och flera motagare. Sen finns det massor av annat att tänka på runt det hela, avstånd, täckning. Bästa är att kolla runt på forum och kolla hur folk upplever dom olika.
Publicerat December 16, 201114 yr Företaget Z-aim har åtelkamera md mms och mail, tror det var 6 olika mottagare. Både på mail och mms. Jag köpte en sådan, ca 2500 men har ännu inte fått det att funka. Förmodligen har du fel port i inställningarna om du har 9020 så är det fel använd 8080 så fungerar det.