Jump to content

Det blir en julklapp till frun

annasgl

Recommended Posts

Efter mycket om och men har jag till slut bestämt vad jag skall ge frun i julklapp. Har under hela hösten tänkt att ge henne en strävhårig Vorsteh och titta på dessa hundar och inventerat marknaden. Men allteftersom konstaterade jag att det är en för stor hund för våran situation, samt att frun är trots allt hundrädd. Istället blev det en till strävhårig tax och jag ser fram mot att få hem honom nästa vecka.

Eftersom hon har sagt nej till att vi skall köpa en till hund så fann jag ingen annan lösning än att hon får honom i julklapp och då ingår det att jag sköter och jagar med honom. :rolleyes: Tacksam att man varit gift så länge att hon känner mig väl :lol: trots allt var min första julklapp till henne en hylsnyckelsats vilket jag då tyckte var romantiskt. Den julklappen gjorde gott intryck på min svärfar. Ser fram mot år 2012 där det blir jakt och hundfostran i stora mängder.

Någon annan som har julklappstips till sin respektive?

Maichel

Efter mycket om och men har jag till slut bestämt vad jag skall ge frun i julklapp. Har under hela hösten tänkt att ge henne en strävhårig Vorsteh och titta på dessa hundar och inventerat marknaden. Men allteftersom konstaterade jag att det är en för stor hund för våran situation, samt att frun är trots allt hundrädd. Istället blev det en till strävhårig tax och jag ser fram mot att få hem honom nästa vecka.

Eftersom hon har sagt nej till att vi skall köpa en till hund så fann jag ingen annan lösning än att hon får honom i julklapp och då ingår det att jag sköter och jagar med honom. :rolleyes: Tacksam att man varit gift så länge att hon känner mig väl :lol: trots allt var min första julklapp till henne en hylsnyckelsats vilket jag då tyckte var romantiskt. Den julklappen gjorde gott intryck på min svärfar. Ser fram mot år 2012 där det blir jakt och hundfostran i stora mängder.

Någon annan som har julklappstips till sin respektive?

:lol:

En före detta kollega, Fru Björkman var oerhört luttrad. Hon berättade glatt om alla fina gåvor hon fick av sin man och hon var vänlig nog att förklara för mig att kvinnor inte uppskattar följande vild bröllopsdagar, födelsedagar eller som julklapp:

Skruvdragare, borrsats, husgeråd (om det nu inte önskats förvisso), livsmedel, vinterdäck, modellflygplan, Playstation (även om barnen uppskattade fruns gåva). Förvisso ansåg hon att om man (Fru Björkman) friade till sin blivande make då han sov samt spelade in svaret så fick man nog skylla sig själv. Det roliga är att hon verkligen spelade in sin fråga och hans svar. Har hört bandinspelningen :D Dagen efter hade de varit på middag hos mannens mor där Fru Björkman förklarade att bröllopet skulle gå av stapeln efterföljande sommar och att inga invändningar var nödvändiga då frieriet fanns dokumenterat på band. Svärmor jublade, blivande mannen samtyckte under tystnad...

Själv tänker jag noga efter vad jag svarar på för frågor, samt vilka gåvor jag ger min fru -_-

Det låter nästan som om det finns en viss försiktighet inför den respektive.

Kan säga att jag numera även har lärt mig att vara romantisk, så det finns mycket på pluskontot som kan och kommer förbrukas med denna julklapp. Det är det värt. Jag får väl säga som man säger på TV: testa det inte hemma eftersom det kan gå tokigt.

Vill bara uttrycka min glädje över att hämta denna lille krabat vilket kommer bli en lysande radarpartner till min andra tax. Hon har skött sig riktigt bra i december månad vilket jag också är riktigt glad över.

Suck, Skulle hämta hunden och fick besked att hunden var sjuk i halsen. Så nu blir det inte någon ny jakthund. :(

• 2 weeks later...