Publicerat December 16, 201114 yr http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Julkampanj%2DHageldetektor+f%F6r+viltk%F6tt&id=583〈=sv Den hamnar på önskelistan!
Publicerat December 16, 201114 yr Jag har använt en hel del riktiga metalldetektorer i jobbet. En fullstor metalldetektor skulle skrika till som satan om man använde den som på bilden, helt enkelt därför att metallen i grillen skulle störa ut och överrösta eventuella blyhagel i köttet. Nu har jag ingen aning om räckvidd i denna apparat, men man skall nog hålla till på ett träbord istället tror jag....
Publicerat December 16, 201114 yr Blyhagel är inte så extremt farligt att få i maten som stålhagel... Då ryker tänderna tveklöst! Jagar man mycket fågel över våtmark och stål eller tungsten används så är detta faktiskt ingen onödig teknikpryl, det är faktiskt riktigt vettigt att ha i köket!
Publicerat December 16, 201114 yr Yes, äntligen ytterligare en pryl för önskelistan! Lustigt bara att det är på sidan vildsvin.se man finner den. Hoppas inte alltförmånga behöver scanna sitt vildsvinskött efter hagel...
Publicerat December 16, 201114 yr En sådan måste införskaffas... Vågar aldrig äta vilt som jag vet att skjutits med hagel lika ivrigt som jag skulle vilja...
Publicerat December 17, 201114 yr Författare Making progress! Jag har redan beställt en,har inte ni det grabbar!!? Efter jag provat den ska jag lämna en fullständig redovisning. Så nu kanske man vågar klämma av den undre pipan i kombin utan att fylla toaletten men hagel som inte kommer förbi vattenlåst